Tocht het op een bovenwoning ook over de grond?

Vroeg ik me zomaar af. Bij mij op de benedenverdieping tocht het vaak over de grond, heb je dat nou op een bovenwoning ook???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor. Het heeft niets met de verdieping te maken: Tocht over de grond ontstaat door lucht welke door de verwarming opgewarmd wordt. De warme lucht stijgt langs de verwarming op, en zuigt als het ware - onderaan- lucht aan. Hierdoor onstaat een toch over de grond richting verwarmingen. Funest is het als er ramen zijn die geen verwarming er onder hebben: Bij ramen koelt de lucht meestal het meeste af, en ontstaat een 'waterval' van koude lucht, welke dan over de grond naar de verwarming trekt.

Absoluut. In mijn vorige flat was de automatische afzuiging zo sterk dat ik soms moeite had om de deuren op te doen. Dus ja tocht ook over de grond

Ja,dat doet het idd. Wij wonen o=p de 1e etage en er komt onder onze voordeur altijd een koude tocht. Dat verergert nog,als één der andere bewoners de buitendeur open laat staan.

ja hoor, hier ook, woon in een gallerij woning op de 1e verdieping en reken maar dat het hier ook tocht over de grond.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100