Hoe trek je handig een breed plat elastiek door een broekband?

Als extra moeilijkheid hangt er een touwtje uit door 2 ronde metalen ringetjes van ongeveer 1 cm. Dat is gelijk de in en uitgang voor het elastiek dus het gat is niet naar wens groter te maken.

Meestal pruts ik met een haaknaald (die past door dat gat) maar dat moet 10 x over want het elastiek springt dan halverwege van die naald.

Is er een betere manier? Het gat is zo klein dat een veiligheidspeld er bijv niet doorheen kan.

11 jaar geleden
in: Wonen
6.1K

Het beste antwoord

kun je dat niet doen met een stuk massief elektra draad (zoals installateurs dat gebruiken).

klein stukje strippen
-haakje er aan
-oogje aan elastiek knopen, om het haakje
-dichtknijpen met tang
-rijgen maar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

met een visdraadje missschien? die doe je er eerst doorheen en maak je het elestiek vast met n knoop. dan trek je t visdraad eruit en als het goed is komt dan het elastiek mee. visdraad is behoorlijk sterk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel met een haaknaald, maar dan eerst het elastiek even met stevig naaigaren goed vastzetten om de haak. Zodanig dus dat het niet los kan schieten. En zodra je het metalen ringetje aan de andere kant hebt bereikt kan je het garen weer losknippen.
Amadea
11 jaar geleden
doe het elastiek door een stopnaald of borduurnaald. hetzelfde principe als met een veiligheidsspeld
sucses!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
maar hoe krijg ik breed plat elastiek door een naald, is ruim 1 cm breed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Dit is een dikkere naald met een groot oog, je kunt dan het elastiek er aan vast knopen en steeds een eindje doorschuiven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry zag het antwoord niet eronder
Ivana
11 jaar geleden
Als je een puntige naald gebruikt blijf je in de tunnel overal achter steken. Is geen optie.
Knoopje in het elastiek leggen en dan het knoopje ' doorschuiven'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
dank, maar hier geldt hetzelfde als bij de stopnaald, het is breed plat elastiek, dat is ruim een cm breed. Dat is niet te knopen en als je het wel doet is de knoop zo dik dat je die prop niet door het gaatje krijgt
Mijn moeder gebruikte vroeger altijd een veiligheidsspeld, die ze door het elastiek stak en daarna sloot en in het gaatje in de broeksband stopte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zij hele lange naalden waarmee je knopen in een bankstel opnieuw kan vastzetten van de kussens
het elastiek door het oog halen en vastzetten met een knoopje.
Maar een Tai ripje , je weet wel om iets te sluiten...gaat ook goed.ook weer knoopje maken en aantrekken het tai ripje is buigzaam en werkt echt.Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou boven/naast de huidige kleine ringgaatjes gewoon Twee nieuwe openingen maken. Breed elastiek gaat namelijk draaien als je het door een te kleine opening schuift. Je kunt die openingen naar believen weer dichtmaken na gebruik met een overhandse steek, zodat de stof niet gaat rafelen.
Dan ben je ook niet zo onbeholpen bezig en het resultaat is veel mooier.
Ivana