Hoe voorkom ik verfvlekken in mijn stoelen? (zie uitleg)

Binnenkort moet ik werken met kinderen. De leeftijden varieren van 6 tot 12. Ze worden bij mij ondergebracht om te verven met acrylverf. De enige plek waar ze kunnen zitten, is een plek met stoffen stoelen. Hoe voorkom ik dat aan het eind van de dag er allemaal vervlekken in mijn stoelen zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik zou geen stoffen stoelen gebruiken. Je kan bij o.a. Ikea goedkope stevige klapstoeltjes kopen. Dan geeft het niet als er verf opkomt. Ik weet niet in hoeverre je dat er zo afveegt, maar zelfs als je het niet makkelijk af kan vegen geeft het niet.
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou de stoelen even ruilen voor tuinstoelen. Het is zonde om door deze omstandigheden vlekken in je stoelen te krijgen.. nu is het wel zo dat hoe ouder de kinderen zijn, hoe minder ze knoeien. Maar ze kunnen per ongeluk iet aanraken met de kwast, ik zou geen risico nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht is het een goed idee om met vuilniszakken de stoffen stoelen te overtrekken en met Ducktape vast te zetten.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik begreep uit jouw vraag, dat het maar voor èèn keer bedoeld was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Acrylverf is ongeschikt voor kinderen van deze leeftijd. Je kunt beter verven met plakkaatverf, deze is gemakkelijker uit kleding en meubels te krijgen.
Je zou eventueel kunnen overwegen om de kinderen op de grond op een tafelzeil (Intratuin, Blokker) te laten werken. Dat tafelzeil is gemakkelijk schoon te maken. Geef de kinderen een oud T-shirt om aan te trekken en de moeder(s) hoeven dan geen verf uit de kleding te wassen. Je kunt bij mooi weer eventueel buiten gaan schilderen, leg dan het tafelzeil buiten neer.

Voordat je begint spreek dan je verwachting uit naar de kinderen (Werk netjes en als je gekliederd hebt, vertel dat even dan maak ik het schoon. Niet rondlopen, maar op je plekje blijven.) Zo voorkom je vlekken op onverwachte plaatsen (uit eigen ervaring: gordijnen, keukenkastjes, trapleuning, appels op de fruitschaal, gelukkig wel plakkaatverf). Houd een microvezeldoekje en een bakje sop bij de hand zodat je calamiteiten direct kunt oplossen.
Heel veel plezier!