Waarin wijkt een Franse stoppenkast (electra) af van een Nederlandse ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Dat komt omdat er in Europa nog geen uniforme wetgeving is ivm de beveiligingen. Al of niet een verliesstroomschakelaar van 300 mA voor de volledige installatie en of 30 mA voor vochtige ruimten.
Ook het al of niet verplicht zijn van een hoofdschakelaar.
Het aantal stopcontacten en lichtpunten pet kring, enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even van uit een simpele ouderwetse nl stoppen kast . Wij zien de stoppen (ook dat de gekleurde rondjes er in of er uit zijn ) wij draaien er een stop in ! De Franse situatie is het als een soort zekering die zo als wij dat bij een batterij kennen in een klepje gedrukt moet worden die dan weer dicht gedrukt moet worden . Fusible is dacht het word voor stop . Er is vaak ook een hoofd afsluiter die vaak gebruikt als men langer weg gaat . Ook zijn er zoal in nl veel luxere groepen kasten maar bedenk meeste Franse huizen hebben geen gas maar alles is Electra .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je ziet niet of de zekering door is , je stopt de zekering (ja ook verschil in ampère ) in het schuif je en drukt dicht . Maar er uit gaat moeilijk .