Is er een goed alternatief voor slaphangende Gerbera's ipv chloor of bleekwater?

IJzerdraadjes heb ik ook niet. Chloor en bleekwater ook niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
5.4K

Het beste antwoord

Deze tip heb ik voor je gevonden.

Vrijdagavond kreeg ik een bosje Gerbera's die bij het ochtendgloren hun koppen al lieten hangen! Nou heb ik niet bepaald groene vingers, dus ik wilde ze al dood verklaren en weggooien. Maar toen kreeg ik een ingeving: zou een andere vaas hun zwaarmoedigheid kunnen opheffen?

En inderdaad, in een andere, smallere vaas, blikten ze plotseling weer optimistisch naar boven.

Dus hierbij mijn tip voor eerste hulp bij hangende bloemen: probeer een andere, kleinere vaas. Deze Gerbera's kregen een tweede leven met een heel smal, en hoog vaasje. Zo kunnen ze hopelijk nog weken mee!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.huisvlijt.com/2011/08/eerste-hulp-bij-hangende-bloemen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals op de foto ;) Ik heb vandaag ook maar het water ververst. Maar misschien is het ook nog een tip om ze net zo lang te maken als de vaas minus de bloem. Weet niet of dat helpt, maar goed. ps bedankt voor je tip alvast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!!

Andere antwoorden (1)

Chloor is dodelijk. Het beste wat je kunt doen is de stelen afknippen tot het punt waar ze niet meer slap of slijmerig zijn en dan in koud vers water zetten en elke dag verversen. Ook de vaas even helemaal schoon maken ( dat mag wel met chloor of liever huishoudazijn, wel heel goed spoelen en afdrogen) want de bacteriën vermeerderen zich als gekken. Niets toevoegen.