Maken rupsjes zelf de draad waar ze aanhangen aan een boom of is dat een draad van een spin?

Op dit moment hangen er overal draden aan de bomen met rupsjes eraan, ik vraag me af of ze die draden zelf maken of dat het de draden van een spin zijn
Jan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.8K

Het beste antwoord

Die maken de rupsen helemaal zelf. Het zijn draden van zijde. Deze draden gebruikt de rups ook om straks zijn cocon te maken en daarin tot een vlinder te groeien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lang niet alle rupsen maken een cocon hoor.... De meeste spinnen gewoon een matje en een riem en zetten de pop daar aan vast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt!

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, die maken de rupsen zelf. Rupsen hebben ook spinklieren waarmee ze bijvoorbeeld ook hun cocon spinnen, denk aan zijde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die spinnen ze zelf.