Karton is eigenlijk heel dik papier, voor beide zijn de grondstoffen hetzelfde. We spreken over papier als het een gewicht heeft van 16g/vierkantemeter tot en met 179 g/vierkantemeter. Bij gewichten daarboven heeft men het over karton.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Weet jij dat zo uit je hoofd? Of ben je vergeten de bron te vermelden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal vergeten ;) nu staat hij er bij, dankjewel.

Andere antwoorden (3)

karton is groffer
11 jaar geleden
De dikte. Papier is soepel, gemakkelijk vouwbaar. Karton is stug, beter te snijden dan te knippen.
Amadea
11 jaar geleden
papier kan je een propje mee maken. karton niet dat is een stuk steviger.