Waarmee en hoe bewaar ik het beste oude foto's en negatieven?

Ik heb al mijn foto's van voor het digitale camera tijdperk ingescand, nu wil ik alle originele foto's en (apart) alle negatieven bewaren. Hoe en waarmee doe ik dit het beste, zodat ze zolang mogelijk goed blijven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wij hebben dat zelf ook gedaan, was de laatste tijd aan het zoeken hoe ik alle dia's en foto's enz het beste kan bewaren (ben gek op dia's kijken met de projector haha). Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden en wat me ook wel logisch lijkt: -liefst op donkere plek -liefst niet te warm -liefst op een plek waar de temperatuur niet elke keer te veel omhoog en omlaag gaat -het allerbeste schijnt nog te zijn ze vacuum te verpakken, zuurstof is hetgeen de foto/dia/negatief het ergst aanpakt. Zonder zuurstof schijn dit veel langzamer te gaan/niet verder te eroderen. Het laatste lijkt met nog het moeilijkst. Was zelf aan het denk om misschien van die plastic zakken te kopen die je met de stofzuigen vacuum kunt zuigen.. Succes!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100