Ik heb zelf ooit een glazen tafelblad gekocht en dat heeft jaren buiten gestaan. Het moet wel echt meubelglas zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

glas is glas en glas kan tegen weersinvloeden in welke vorm dan ook , je moet wel weten of glas gehard is want een hagel bui kan dus niet gehard glas doen breken als het horizontaal ligt ,ik adviseer glas buiten met water en schoonmaak middel te reinigen , dit omdat zand/stof krasjes in het glas kan geven bij droog reingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag kunt u het beste aan Ikea o.i.d. stellen. Uit ervaring weet ik dat Ikea gehard glas gebruikt voor salontafels. De oudere tafels hadden zeer sterke bladen welke prima voor buiten gebruikt kunnen worden. Daarvan hebben wij eens een blad gebruikt als keuken achterwand (hitte, agressief schoonmaakmiddel en stoten met pannen).

Echter, er zijn ook wel terugroepacties geweest van glazen artikelen (volgens mij glazen of vazen) dus informeert u vooral even bij de winkel zelf welke garanties ze geven en wat zij zelf aanbevelen. Anders iets meer uitgeven voor een tafel(blad) welke specifiek voor tuingebruik is gemaakt.