Recht op inzage stukken (bestuur) VvE?

Ik heb inzage gevraagd in een aantal stukken (van het bestuur) van de VvE.

1. Inzage in hoe vorige beheerder en bestuur uit elkaar zijn gegaan;
2. Inzage in nieuw meerjaren onderhoudsplan.

Mij wordt door het bestuur deze inzage geweigerd. Met als reden, dat ik het vertrouwen in het bestuur zou hebben opgezegd.

Dat laatste is onjuist en hiervan heb ik dan ook een schriftelijk bewijs gevraagd.
Daarnaast verwijs ik naar het Splitsingsreglement 1973, artikel 40 lid 6 waarin mij het recht op inzage wordt bevestigd.

Inzage wordt mij gewoonweg geweigerd. Hoe nu verder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (2)

Brief sturen.
Als bestuur bij weigering blijft juridische stappen, mogelijk uiteindelijk via kantonrechter.

Als er genoeg andere ontevreden leden zijn kun je afdwingen dat er een ALV wordt uitgeschreven en kun je het bestuur afzetten (als je genoeg stemmen achter je hebt).

Lekker wonen daar, zeker ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze zijn er niet happig op dat je ze controleert , daar weet ik alles van , ik ben indertijd naar mijn opstal verzekering gegaan , en via deze verzekering ben ik achter alle info gekomen , als je betaalt heb je recht een maal per jaar de stukken te controleren , ik liet het altijd door mijn accountant doen , die de rekening dan weer doorstuurde naar de vve , ik zat ook in het bestuur en de accountant heeft menige fout moeten corrigeren , soms maken ze er een potje van en brengen ze exorbitante bedragen in rekening voor administratie kosten , dus touwtjes strak houden is het devies , en door drammen het is ook jou geld wat erin zit , je kunt sowieso een (aangetekende)brief schrijven dat je voornemens bent een erkend accountantsbureau in te schakelen, meestal schrikken ze dan wakker , als je geen stukken in mag zienmag je gerust achterdochtig worden , zeker als het om wat kleinere vve gaat
suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben zelf VVE bestuurder/penningmeester. Bij mij mag ieder lid, elk moment van de dag, alles zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is helemaal goed natuurlijk , ik begrijp dat een kantoor met veel vve,s niet op stel en sprong iets laat zien , dat zou een wanorde worden , dus gewoon een afspraak maken om elkaar te ontmoeten en de stukken overleggen, ik kreeg ze na wat strubbelingen elke maand februari opgestuurd , waarna ze door de accountant ondertekent weer retour gingen ,
zondag
11 jaar geleden
Wij besturen onze VvE zelf en op die manier kost het haast niks. Alle bestuursleden doen hun werk zonder ervoor betaald te worden. Als je het uitbesteedt wordt het hartstikke duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is ook het beste , maar dan moet je ook geen wanbetalers in je vve hebben daar word je heel erg moe van