Mijn wc spoelt niet meer helemaal goed, wat te doen?

Er blijft water in mijn wc nadat ik door gespoeld heb, wat kan ik eraan doen om dit te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er blijft altijd water staan in een wc als t omhoog komt heb je een verstopping
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik bedoelde idd een verstopping, wat te doen?

Antwoorden (3)

Je moet in de spoelbak kijken of de flotter nog goed staat; dat is een plastic busje wat op een hevel is geschoven. Als je die iets meer uittrekt (dus minder aan de hevel), moet als het goed is de "klok" (keramische opsekopbeker die het gat van de watertoevoer afsluit) beter afsluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is dat hem niet, alles is goed aangesloten.
U kan er zeker van zijn dat u met een verstopping in de afvoer zit of met een septische put waar teveel dik opdrijft.
Igv de verstopping is ontstoppen de enige remedie. U kan proberen om er Destop in te doen en een tijd laten werken.
Hopelijk lukt het anders WC eraf vijzen en manueel ontstoppen. Igv uw septische put is er maar één middel en dat is laten leeghalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop voor je dat het probleem al opgelost is, zo niet, koop bij de bouwmarkt een trekveer, een ouderwets maar prima middel om het toilet te ontstoppen en nog milieuvriendelijk ook. Sowieso handig om in huis te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met wat reiniging spul is het verholpen, maar iig bedankt voor je antwoord