Ik woon in een eengezinswoning in amsterdam en heb stroom en gas van Nuon en wil overstappen naar Oxxio. Ik betaal nu +/- 130 euro p mnd.

De tarieven van Nuon en Oxxio snap ik niet.

Bij oxxio hebben ze nu een aanbieding bij elk nieuw abbo een ipad 3 gratis... Dit is zeker een sigaar uit eigen doos.... Is het verstandig om de overstap te maken?. Of is oxxio toch duurder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het beste op meerdere vergelijkingssites je gegevens invullen en dan kijken welke het voordeligste is, er wordt veel mee gerommeld. Ook al staat er onafhankelijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
via de "consumentenbond" of "eigen huis" kun je, vrijblijvend, mee doen aan het energiecollectief. Je hoeft noch van het een, noch van het ander lid te zijn. Kijk op hun websites. Daar kun je ook vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bekende 'truc' bij dit soort "aanbiedingen" is dat een bedrijf je keurig de tarieven opgeeft die het rekent voor gas en electra, maar niet vermeldt dat de transportkosten en dergelijke er nog bovenop komen. Die betaal je nu ook, die zijn per regio voor elke aanbieder hetzelfde, maar als die 'vergeten' worden in de vergelijking lijk je zomaar een stuk voordeliger uit te zijn.
Google eerst even goed rond op tevredenheid over de verschillende aanbieders, Oxxio scoort niet erg hoog...

Antwoorden (2)

Volgens mij is de Nederlandse Energie Maatschappij de goedkoopste. "Krijgen" doe je nooit iets bij bedrijven, daar betaal je uiteindelijk helemaal zelf voor.

http://www.nle.nl/?affiliateID=adwords&ca_type=search&ca_keyword=nederland%20energie&ca_matchtype=b&ca_creative=11611867516&ca_campaign=25079296&ca_account=8039902227&gclid=CI3uws6W8a8CFcSIDgodoh2NWA

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier kun je een vergelijkingstest doen:

http://www.energieleveranciers.nl/?gclid=CJaWm5CX8a8CFcGIDgodhAlMVw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou de overstap niet maken. Die iPad is een leuk lokkertje, maar uiteindelijk betaal je die zelf dubbel en dik aan hun terug. Ik zit zelf ook bij Nuon en volgens mijn eigen berekeningen is Nuon samen met Energie Direct, Budget Energie en Green Choice de goedkoopste. Oxxio komt er niet eens in voor. En de NEM ligt met zijn tarieven een stuk hoger dan de rest.
Het voorgestelde energiecollectief in de reacties kan een overweging zijn. Bedenk wel dat zulke instanties al eerder energie ingekocht hebben en dan ook hun eigen tarieven hanteren die vaak iets hoger uitvallen dan direct bij de energieaanbieder. Het enige voordeel bij een collectief is de korting die je 1 maal per jaar terug gestort krijgt, maar daar zijn zelfs strenge voorwaarden aan verbonden.