wat is het beste manier om een gesloten badkamerdeur open te krijgen?

stel iemand zit in de badkamer met de deur op slot en krijgt een ongeval (glijdt uit o.i.d.) wat is dan het beste/snelste manier om hem open te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
9.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gordijn plaatsen ipv een deur zodat je er direct doorheen kunt lopen :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de deur gewoon niet op slot doen, dat wil ook wel schelen. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waren begin dit jaar niet die meisjes van 11/12 omgekomen omdat ze de badkamerdeur niet open kregen terwijl er een koolmonoxidemelder alarm gaf? Zoja: echt erg als dat door die badkamerdeur kwam! Hier doen we die bijna nooit op slot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een mes heb je de deur in een oogwenk open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe maak je een deur open met een mes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon op dezelfde manier als met een muntje, alleen is het door het lange lemmet makkelijker dan met een muntje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Freek: bijvoorbeeld met een schilmes: de botte kant erin steken en draaien...

Het beste antwoord

Als er geen grote haast is:
op goeievraag een foto plaatsen van de deur en dan vooral het slot en de scharnieren.

Als er haast is en het lukt niet met een muntje of schroevendraaier en je hebt geen idee hoe een scharnier los te krijgen:
Een paar keer hard schoppen en die deur is open, bij de meeste deuren lukt me dat ook wel als ie naar de gang toe open gaat, de meeste binnendeuren stellen niet zoveel voor.
Anders: breekijzer, bijl, moker, motorzaag en zo zijn er nog wel een paar gereedschappen te noemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met een gewone hamer sla je ook zo door een deur heen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan het slot als het goed is open krijgen met een gewoon muntje van 5 cent
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schroevendraaier gaat ook, net als vele andere platte voorwerpen.
Amadea
11 jaar geleden
Hoe doe je dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan alleen met zo'n gewoon wc slot.
Verder snap ik ook niet goed waarom je in een gewoon gezin je badkamer of wcdeur op slot moet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken gezinnen waar mensen gewoon binnen stappen als je aan douchen bent heb je opeens een 19 jarige puber voor je staan.. Brr
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de moeder bent van die puber is er niets aan de hand toch? Mijn familie in australie HEEFT geen eens sloten in huis en waren zeer verbaasd toen ze hier kwamen. Met logees is het anders natuurlijk maar in je eigen gezin: waarom zou je standaard de deur op slot doen?
Kristal
11 jaar geleden
Pelle, het gaat erom dat degene in de badkamer zich op zijn/haar gemak voelt. De een voelt zich vrij ook wanneer de deur niet op slot is, de ander niet. Het hangt van jezelf af en van je gezinsleden of je de badkamer en w.c deur open kan laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor kristal. Als de ene wc bezet is en ik op de wc zit ()
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de ander. (plaatsen knopje zit heel dichtbij.) dan wil ik rustig zitten niet dat ik steeds aanloop heb. Dus deur op slot!!
De meeste sloten kan je met een muntje of schroevendraaier makkelijk open krijgen vanaf de buitenkant.
Een badkamerdeur gaat als het goed is altijd naar buiten open, zodat je ook als iemand achter de deur ligt naar binnen kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die van mij gaat naar binnen open. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei, dat 'hoort' niet........;-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen idee,het is een oud huis dat gebouwd is net na de oorlog.
Ik gebruik gewoon een theelepel. Stuivers heb ik namelijk vaak niet bij de hand en een dubbeltje is te dik....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet jij zo vaak inbreken in je badkamer?;)
Dan zou ik de regel, ' deur niet op slot' invoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit gewoonte doen we hem vaak op slot omdat we dat gewoon zijn vanuit thuis.
Het eerder genoemde muntje werkt helaas niet altijd omdat de gleuf in de sluiting gemaakt is van een vrij zacht soort plastic, dat in de loop der jaren vaak dusdanig is misvormd dat je er geen kracht meer op kan zetten. Gelukkig draaien badkamerdeuren altijd naar buiten toe. Laatste redmiddel is dan de scharnier pennen uit de scharnieren tikken en de deur aan de scharnierzijde naar buiten wrikken met een schroeven draaier.
Helaas heb ik dit uit ervaring mogen leren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze badkamerdeur draait gewoon naar binne hoor :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste badkamers zijn niet zo groot dat ze een naar binnen draaiende deur kunnen permitteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft niet met grootte te maken maar met het bouwbesluit. Hierin is verplicht gesteld dat badkamerdeuren naar buiten moeten draaien zodat de deur ten allen tijden geopend kan worden. Ik zou niet graag uitglijden op een natte badkamervloer en mijn been breken terwijl de deur op slot is. Er is dan geen ( normale) mogelijkheid meer om hulp te krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me een nog betere reden inderdaad. Het zal mij overigens niet overkomen dat de deur nog op slot zit. Er zit nl. geen deur in mijn badkamer haha (toch maar eens werk van maken)