Als men een nieuwe appel wilt kweken, kruist men bekende soorten met elkaar, halen de pitjes ( zaadjes) uit deze appels en zaait het daarna.
Pas als deze zaailingen appels geven, kan men zien of het een geschikte appelsoort is.
Zo heeft men dus uiteindelijk ook de Elstar gekweekt.
Het is een van de bekenste appels op dit ogenblik.
De Elstar is zelfbestuivend,heeft dus geen bestuiving nodig van een ander soort appel. ( sierappel)
Van die allereerste Elstar, heeft men takjes gesneden en deze geënt op een wilde appelonderstam.
Zo zijn alle Elstars gekweekt, door deze ongeslachtelijke vermenigvuldiging, zijn alle Elstar appels, exact het zelfde wat betreft genetische eigenschappen.
Dus zijn ook alle Elstar's zelfbestuivend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt