waarom gingen mijn planten, tegelijk, ineens dood?

het gaat om vier planten, twee varentjes een vingerplant en een ficus. Al twee jaar stonden ze binnen, met een vast patroon van water, en gewone tempraaturen.
Zo ineens, vorige week, stonden ze allemaal dood! zo ineens.. Hoe heeft dit kunnen gebeuren. Nogmaals, geen rare dingen zoals op de kou, te warm, weinig of geen water of te nat!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoi, Zonder dat er iets is toegediend aan de planten is dit bijna godsonmogelijk..!! Naar mijn beste weten doen planten nooit aan spontane massale euthanasie tenzij zij hiertoe gedwongen zijn geworden door overbemesting of een of ander gif wat al dan niet bij het watergeven is toegediend bewust of onbewust.. Het feit dat je kennelijk ze kon zien sterven of de dood constateerde duid op hevige overbemesting of (per ongeluk) ipv.water een vloeibaar gif is toegediend of'n mengsel van water en'n onbekende component. Planten gaan nooit zomaar dood en zeker niet tegelijk !

Een Ficus gaat meestal dood aan te veel water. Nooit aan te weinig water, of je moet ze maanden lang niets geven. Dus zou ik zeggen, toch te veel water. Mogelijk heb je je een keertje vergist en heb je toch water gegeven , terwijl ze al gehad hadden. Planten water geven als ze nog vochtig genoeg staan is een veel gemaakte fout, zeker bij een Ficus. Geef je te weinig water, dan hadden de varens geheel slap gehangen, dat had je dan wel gezien. Ook is mogelijk, dat er wat in je gieter heeft gezeten voordat je water gaf. Ook mogelijk is dat je mest hebt gegeven in een verkeerde dosering ( te sterk). Haal de planten uit de pot en knijp in de kluit, is alles normaal vochtig, dan mag er geen druppel uit komen. Is het te nat, dan wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100