Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit voor een can?

bij het opruimen van het huis van mijn broer kwamen we deze can van 25 l met het opschrift V O C O tegen.
ik heb geen flauw idee wat er in heeft gezeten, hij is gesloten met een grote kurk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door te googelen kwam ik erachter dat VOCO een merk van Mobil Oil is. Het omvat al dan niet van aardolie afgeleide vaste, pastavormige, vloeibare of gasvormige stoffen, welke gebruikt kunnen worden voor smering of als motorbrandstof of als brandstof voor het opwekken van beweegkracht, verlichting en verwarming en warmte-overdracht.
De letters staan voor Vacuum Oil Company. Dat was de eerste in Australië gevestigde oliemaatschappij. Mobil is ontstaan door samenvoeging van de Socony-Vacuum Oil Company met Exxon.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het een weckketel, waar de kurk nu zit zat vroeger de thermometer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk maar eens naar deze foto's:

http://www.google.nl/search?q=weckketel&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-Address&rlz=1I7ACAW&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=O6uNT6OVCMqu8QOPpKnSCw&ved=0CEcQsAQ&biw=1229&bih=64
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, op een weckketel zit een deksel.
Een beetje wilde gok want ik kan niet zien of het trechtervormige deel aan het cilindrische deel is gelast of gefelst. De bodem lijkt aan de cilinder gefelst, maar het halsje bovenop lijkt aan de trechter gelast. Als dat zo is dan denk ik dat de emmer die b.v. in een veevoer fabriek is gebruikt later is omgebouwd tot distilleerketel voor een clandestiene stoker.
Als men op een punt een snelle en goedkope techniek gebruikt is het onlogisch om op een ander punt een duurdere tijdrovende techniek te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding