kan ik een chemisch toilet gewoon in het toilet legen?

ik heb op mijn bovenverdieping geen toilet. ik ben slecht ter been en het is voor mij dus lastig om 's nachts naar beneden te moeten. nu overweeg ik de aanschaf van een chemisch toilet. maar kan ik die dan leegmaken in het gewone toilet beneden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
41.4K

Het beste antwoord

Zo'n soort chemisch toilet wordt ook op campings gebruikt. Er hoort, als je het gewoon enige tijd wilt gebruiken zonder te legen, een vloeistof in die voorkomt dat de inhoud gaat stinken.
Het kan geleegd worden in de toiletpot en dat zonder problemen. De vloeistof die erbij hoort zorgt ook dat eventueel toiletpapier al gedeeltelijk vergaat.
Als je het voor 's nachts gebruikt gaat het toch meestal om een kleine boodschap, dan hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.
Een goede campingzaak kan je verder alle inlichtingen verschaffen. Met name de Porta-pottie is een goed merk met goede afsluiting.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Het chemisch toilet moet geleegd worden op het vuilwaterriool. In principe kan dat via ieder toilet dat hier op is aangesloten. Ook het putje in de gootsteen en de douchebak zijn aangesloten op een vuilwaterriool, dus het zou ook via die weg kunnen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het putje in de gootsteen gebruiken om een chemish toilet te legen vind ik tamelijk onhygiënisch. Ook het afvoerputje in de douche lijkt mij nou ook niet echt kosher. Gewoon in de toilet zelf gieten en doorspoelen. Tenslotte wordt een toilet daar ook voor gebruikt.
Ik zou niet kunnen zeggen of dat echt praktisch is en of dit weg mag. Er bestaat wel een vuilwaterpomp ( Sanibroyeur) die het vuile water fijnmaalt zodat het door de gewone leiding afgevoerd kan worden. Zo kun je overal je toilet neerzetten zonder elke keer de boel te hoeven legen. Dat lijkt me een stuk praktischer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan wel, alleen heb je 1 risico. In dat chemisch toilet heb je vermoedelijk veel meer WC papier dan na 1 keer plassen of poepen om je gewone WC. Dus als je dat allemaal 1 een keer in je toilet stort, heb je risico op verstopping.