Muizenverjager mbv hoog geluid. Is er iemand die een apparaat heeft dat echt werkt? bestaat dat? Welk merk?

Er is een vraag gesteld die er op lijkt, maar die ging alleen om ervaringen in t algemeen, ik zoek mensen die
positieve ervaringen met geluidverjagers hebben. Met naam van het produkt,zodat ik er 1 kan kopen die echt werkt.

Svp geen andere tips (die heb ik al volop gevonden....(of evt bij reacties, zodat de vraag niet beantwoord lijkt met iets anders dan de naam van een goed werkend produkt:-) Dank!

Toegevoegd na 18 minuten:
Het gaat om een volkstuinhuis, met bijv meubelen erin. Misschien werken ze alleen in lege ruimtes?

Toegevoegd na 35 minuten:
Alle kieren en gaten groter dan een rijstkorrel zijn gedicht. Gisteren zijn 2 muizen door 2 katten opgegeten (voor t eerst, vangen normaal helaas alleen buiten muzien) en 1 heb ik naar buiten kunnen jagen, maar zag er net weer 1 lopen. Heb 10 veervallen (inderdaad snel dood, sneller dan door kat: 1/2 seconde tegen 30 seconden) geplaatst en blijf deze plaatsen: appel, brood, pindakaas, zoetigheid en koop nog wat spek. Zouden t best helpen.
Jammer dat verjagers niet helpen, plagen voorkomen:-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.6K

Het beste antwoord

Ja, dat werkt echt. MAAR alleen als je het exact toepast zoals op de beschrijving staat. Daar staat bijvoorbeeld precies in welke richting zo'n ding moet wijzen, dat er geen obstakels mogen staan en wat het bereik is. Voor sommige ruimtes heb je dus meerdere van dat soort apparaten nodig. Omdat het in de praktijk vaak lastig is om die apparaten precies goed op te stellen, valt de werking in het echt dus vaak erg tegen. Daarom zul je ook vaak horen beweren dat die apparaten niet werken. Maar dat ligt dus meestal aan verkeerd gebruik.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb je overigens van het merk Weitech.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb *ZE* overigens van het merk Weitech.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij weltech en muizen kom ik op...laptopmuizen, haha, ik zal nog even doorzoeken. Wat zou jouw advies zijn: ik heb inderdaad obstakels (meubels etc). Liever 1 dure of 2 goedkopere die je dan 2 richtingen op kan zenden...?
bamibal
12 jaar geleden
Het is Weitech, niet weltech. Of je klikt op de link! In een ruimte met meubels heb je er zeker meerdere nodig. Volgens mij was het zo dat je ze langs de plinten moet richten, omdat de muizen ook vaak zo lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik mijn vallen ook staan, zag gisteren met eigen ogen dat ze inderdaad zo lopen. Zag net dat ik er al 1 gevangen heb, dus het beleid werpt al vruchten af.
Zag de link over t hoofd, ga er nu naar kijken, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nav dit antwoord met weitech gemaild, over het feit dat ik wel meubelen etc heb, waardoor weerkaatsen moeilijker is. die dit aanraadde:: Het beste is 2 of 3 kleinere apparaten op verschillende kanten". Via hen bij www.verjager.nl gekomen, die nog aanraadde een apparaat op batterijen voor in de kruipruimte erbij te bestellen, (naast een 3pack) waardoor ze niet eens in de buurt van het huisje zullen komen. Ben benieuwd of het gaat werken, hoop het van harte, gaat een hoop kapotte spullen, tijd, stank en ergernis schelen

Andere antwoorden (1)

Wat Bamibal schrijft daar boven klopt helemaal. Ik heb daar heel veel ervaring mee!
Een goed afgesteld apparaat kan prima werken, echter is in de 'real world' zo'n apparaat haast niet te gebruiken zoals het bedoeld is, omdat je vrijwel altijd zit met de beperkingen van hoe je ruimte ingedeeld is, opslag van spullen, dode hoeken, enz.
Mijn advies: vergeet de lokdozen, de verjagers, en al die troep en maak de ruimte ontoegankelijk voor muizen: gaten vullen, tochtstrip onder de deuren, hor voor de ramen, kiertjes dichten, enz. Als de muizen al binnen zitten, moet je die natuurlijk eerst zien te vangen, maar niets werkt beter dan de toegang van buitenaf weigeren en je ruimte opgeruimd te houden zodat het geen "open restaurant" voor muizen wordt.
Het vangen van levende muizen gaat het beste met zo'n ouderwetse muizenval met een springveer, en als lokaas een klein stukje geurig vers fruit (peer, mango, appel...) Is ook diervriendelijk omdat de muis het geluid van het dichtklappende veertje niet eens hoort, bij wijze van spreken. Moet je wel regelmatig de dode muizen verwijderen.

Hoe ik dit allemaal zo zeker weet? Ik ben inspecteur van de VWA, en heb dus alle denkbare technieken ooit een keer gezien.

Succes met muizen vangen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha gabi71, bedankt voor je duiidelijke antwoord, ik word er niet blij van. Dacht: voorkomen mbv geluid, t klinkt zo prettig. Maar had direct ook mijn twijfels. vooral in de winter ontstaat het probleem, omdat ik dan niet in mijn volkstuin ben. Alle adviezen volg ik eigenlijk al op, maar ze eten ook papier, zeep, sponzen, stof etc, en aangezien ik er ook woon, 8 maanden, kan ik dat niet allemaal verwijderen. Voedsel zit in afgesloten bakken en blikken etc. Laat er nou toch IN zo'n bak, een toren bakken zelfs een muis zitten. Meerdere zelfs. De bron heb ik nu hopelijk gevonden, nu zit ik er bovenop, maar van de winter gaat t gewoon weer gebeuren. Is er dan niets om dat in die maanden te voorkomen (ik zet dan wel vallen die ik regelmatig "leeg" Deze winter zat er maar 1 in, terwijl er nu dus levende volwassen muizen rondlopen...
Nou ja, ik blijf er bovenop zitten...IIG bedankt voor je advies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekend verhaal! Vind ik jammer dat ik geen beter nieuws voor je heb...
Muizen zijn helaas een buitengewoon hardnekkig probleem, en in de winter is er gewoon minder voedsel daar buiten, dus gaan ze toch hun geluk binnen zoeken.
Als je de muizen binnen hebt, probeer evt. nesten te verwijderen en alle volwassenen te vangen. Grijp je kans nu met de komst van het mooie weer, want nu zal je minder druk van muizen hebben, als het goed is!
En om je ruimte muizenvrij te houden, denk ook aan tunnels die ze onder muren kunnen graven, zeker als de constructie geen fundering heeft. Dat is ook heel lastig om op te lossen, maar kan een mogelijke verklaring zijn voor een ogenschijnlijk onverklaarbaar probleem. Wij zien ook dat er steeds grotere problemen zijn in opslagplaatsen, winkelcentra, loodsen...
Veel sterkte, en geef het niet op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben hier parkieten en kippen, dus altijd wat te vreten, dus altijd muizen.
Heb bij Fixet kunststof muizenvalletjes gekocht met permanent lokaas, dat lokaas is een chemische stof of zo iets.
De valletjes zijn ongevaarlijk voor katten en kinderen.
De eerste weken gebeurd er echt niets, maar dan ineens zit er toch een muis in de val, ze staan er nu een jaar of 5 en nog steeds vang ik er muizen mee!!
De val is erg makkelijk te zetten, ( alleen indrukken)
En je hoeft er dus nooit wat in te doen!