Hoe kom ik van de katten in m'n tuin af?

Ik heb al eerdere beantwoorde vragen hierover gelezen, maar om nou mijn hele tuin opnieuw in te delen met andere plantjes of koffieprut vind ik nogal overdreven. Heb al prikkers neergezet en zo'n naar geurtje wat ze weg zou moeten jagen, maar het hielp niet.

De kat van de buren blijft overal zijn behoefte doen en al m'n plantjes vergallen. Doordat hij dat doet komen er ook weer andere katten. Heb de buurman er al op aangesproken maar die vent is niet echt redelijk, kreeg een antwoord als 'tja het is een kat he'. Goh.

Ik hou van dieren, zelfs andermans dieren, maar in dit geval hou ik meer van mijn tuin.
Zijn er nog andere middelen die ik kan proberen behalve het drastisch veranderen van mijn tuin? Ook is het aanvallen/pijnigen van de kat geen optie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Koffieprut is echt geen grote moeite en heel effectief. Je ziet het niet eens. Gooi wekelijks 1 of 2 x drab over je tuin en het probleem is over. Prikkers is gemeen, een kat onderzoekt en speelt. Hij zal maar van de schutting springen op een prikker, mooie dierenvriend ben je. Als je echt van de katten af wilt moet je je tuin omheinen en barricaderen met prikkeldraad.

Wat je nog wel kan doen (heb het zelf ooit toegepast en het hielp) is gesnipperde uien net onder de grond leggen, dus maar een paar millimeter diep. Een kat krauwt namelijk eerst even op de plak waar ze haar behoefte wil doen. Hierdoor krabt ze de uien kapot en die geur en prikkeling kan ze niet echt tegen. Die kat kwam bij mij niet meer terug.

Je kunt nog zo'n hoge toon apparaat proberen, bijvoorbeeld zoiets: http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=index&cPath=92&gclid=CLS3vbzIrK8CFawMtAodizAWlw of deze: http://www.ongedierteplaats.nl/katten-verjager-c-1336.html?source=googleads&gclid=CJTdv8nIrK8CFUSHDgodeyzYnQ of vraag ernaar in een tuincentrum. Verder kijken naar hoe de kat jouw tuin IN komt, kun je daar nog wat aan doen (gaas tussen het hek) of schuin omhoogstaand gaas vanaf het hek boven de tuin van de buurman zodat de kat niet OP het hek kan springen. Toegevoegd na 1 minuut: Verder kun je via google ontzettend veel tips geven. De koffieprut heeft hier niet gewerkt en volgens deze http://www.tuin-wiki.nl/Main/KattenTuin link werkte het zelfs averechts!

Je hebt speciaal afschrik apparaten maar ik kan niet zeggen hoeveel dotatie kost.

Sinds ik doorgesneden sinaasappels in de tuin heb liggen blijven de buurtkatten er uit de buurt. Dit doe ik 2x in de week. De ene helft gaan in de tuin, de andere eet ik op ;) Eet ik tenminste weer eens fruit!

je zou aan de zijkant van je tuin dunne bamboestokken kunnen zetten en dan laag over je tuin dikke soort visdraad kunnen spannen kris kras over de grond.. je plantjes groeien toch wel door,en je ziet de draad niet, dit voorkomt de kat in je tuin gaat lopen en zijn behoefte doet..een kat die een lijn of lijnen voelt, gaat weg.. ben niet te zuinig met draad hoe meer draad hoe moeilijker het wordt voor de kat..

Als je niks wilt doen (niet je tuin veranderen, geen koffieprut, de kat niet 'aanvallen') dan zul je niet van de kattenplaag afkomen. Je mag een indringer best aanvallen - je wilt hem tenslotte duidelijk maken dat hij ongewenst is. Als je hem (haar?) een paar keer flink laat schrikken vind hij (zij) het waarschijnlijk niet meer leuk en zal je tuin gaan mijden. Ik ken iemand die veel succes heeft met een supersoaker en een raam op een kiertje... (Lollig, niet pijnlijk, niet schadelijk, wel effectief en een tikkeltje tijdrovend.)

Een hond nemen. SInds ik honden heb is er geen kat meer in mijn tuin geweest. De honden zijn nu 8 jaar oud.

Maak het de kat gemakkelijk. Zet een kattenbak neer, en schep regelmatig de poep eruit. Zet hem wel onder een afdakje, zodat de korrels droog blijven. De kat zal liever op de bak gaan, dan in de tuin wroeten. Mensen vinden deze oplossing (die echt werkt) vreemd, omdat ze het idee hebben dat ze dan het probleem van een ander oplossen. Immers de kat is van iemand anders. Maar deze gedachtegang is onjuist, JIJ zit met dit probleem.

Toen ik uw vraag las moest ik meteen aan deze 3 mogelijke oplossingen denken: 1. U schrijft dat u van dieren houdt, misschien kunt u zelf een kat nemen. Ik heb zelf katten en bij mij zitten nooit andere katten in de tuin. Bovendien doen ze hun behoefte in de tuin van een ander (zoals u maar al te goed weet), dus dat zal ook geen probleem worden. 2. Leg een super soaker (of ander efficiënt waterpistool) om een hoekje en spuit de ongewenste bezoeker nat. 3. Het apparaat met hoge tonen dat in een ander antwoord werd aangeraden schijnt erg goed te werken en is niet duur. Echter, sommige mensen (waaronder ikzelf) horen de tonen ook en dat kan erg irritant zijn. Tot slot wil ik u succes wensen met het diervriendelijk kat-vrij maken van uw tuin.

@melossa : Hoe kom ik van de katten in m'n tuin af ? Alle voorgaande antwoorden geven talloze oplossingen. Ter aanvulling : Wat vrienden van mij deden is kippengaas op meerdere drukbezochte plekken in hun tuin spannen horizontaal. Dus de kat komt aan lopen en ziet dan niet een hek van gaas, maar moet over gaas heen lopen. Dat is iets wat katten niet fijn vinden... maar zelfs héél erg vervelend ! Het kippengaas heeft goed geholpen, de kat liet zich niet meer zien. Zelf heb ik ervaring met de kat van de buren, die (niet lachen!) in de vensterbank (wel buiten) van mijn slaapkamerraam ging zitten poepen (echt waar...). Later bleek deze kater ook op veel andere plekken gepoept te hebben. Wat bij mij werkte (ik liep net met de gedachte: volgende week kippengaas spannen) was zodra hij in de tuin sprong/liep, je moet dan wel een paar dagen echt opletten wanneer hij 'langs' komt, hard in mijn handen klappen en dan rende hij weg. Advies : Probeer eerst of het klappen helpt, daarna kan je altijd nog kippengaas gaan kopen...! Succes !

kattenschrik kopen bij de action 2,59 per pak stinkt vreselijk na een week zie je geen kat meer. het werk echt heel goed.

Mijn ervaring is dat een supersoaker werkt. Alleen met een extra kanttekening: Doe er limonade in in plaats van water. Dat heeft als extra effect namelijk dat het niet alleen direct vervelend is voor de kat (Want nat) maar ook daarna nog lang lastig is, omdat het plakt. De kat zal behoorlijk moeite moeten doen om al die kleverige zooi weer uit zijn vacht te krijgen dus bedenkt hij zich wel twee keer om terug te komen. En het is niet gevaarlijk of (erg) slecht voor hem. (Zelf katten of honden nemen kan inderdaad ook, maar dat moet je maar net willen...)

Strooi cacaodoppen op de aarde! Dit doe ik zelf ook! Ik zelf woon in Aalsmeer. Daar is een grote Ranzijn waar je dit kunt halen. Het zit in zakken. Katten houden hier helemaal niet van! Toegevoegd na 2 minuten: PS. Marlies is gewoon sneu voor dieren. Katten moeten ook een plekje hebben om hun behoeftes te doen!! Je moet het op een goede manier oplossen en geen limonade op een kat spuiten!

Bronnen:
cacao doppen op de aarde strooien

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100