Wat is het wit ding dat doorheen de verf komt en hoe met je het wegwerken?

We hebben rond september onze muur gepleisterd e rond maart hebben we die muur geverfd. Nu zien we dat er op verschillende plaatsen wit kruimelig ding doorheen de verf komt. Er word daar gerenoveerd en we wonen daar dus nog niet. Heeft het daar iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Die ruimte eens goed laten uitdrogen, telkens dat wit poeder afwrijven en het zal vanzelf ophouden.
U heeft te vroeg geschilderd op een muur die niet uitgedroogd was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In oude huizen komen nog geen centraaldozen in het plafond voor - en dus was het toendertijd de gewoonte om elektriciteitsdozen in de muur te hakken en daaroverheen te pleisteren.
Meestal een 15 cm onder het plafond maar op buikhoogte komt ook wel voor.
Bij renovatie komt de electricien die erin wil: hakt alle dozen open en schroeft ze weer dicht - daarna komt de stucadoor de schade herstellen met nét ietsje ander type gips en daaroverheen komt de muurverf.