Mag ik tussen de buren en mij aan de voorzijde van het huis tegen de erfgrens een schutting plaatsen?Zo ja, tot welke hoogte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Antwoorden (3)

Op de erfgrens mag je alleen dingen zetten in overleg. Vaak lukt dat wel, met een mooie schutting, Vaak tegen gedeelde kosten, of de een doet het werk en de ander betaald, of iets daar tussenin. Alles in overleg. Je kunt zelfs medewerking afdwingen, maar de kloof tussen theorie en praktijk wil daar nog wel eens tegenzitten.

Iets waar de buren het volstrekt niet mee eens zijn, moet binnen de erfgrens, dus helemaal op je eigen grond.

Vanaf een hoogte van 2 meter heb je een vergunning nodig. Daaronder mag je vergunningvrij een schutting of scheidsmuur plaatsen.

Toegevoegd na 1 uur:
Bij het omgevingsloket (2e link) kun je checken of het plaatsen van een dergelijk object in je voortuin is toegestaan of dat je er eventueel een vergunning voor nodig hebt, want dat is natuurlijk een eerste vereiste, en verschilt per gemeente en soms zelfs per straat. Niet voor niets zie je bijna nergens schuttingen in voortuinen, dus hou daar terdege rekening mee .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Aan de voorzijde is een grote hoogte niet toegestaan. Hoe hoog het wel mag is per gemeente verschillend en op te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen ,dat er iets over inde AVP staat. Dat moet je dan ook zeker nazoeken / vragen. Dat kun je HIER doen :
https://www.omgevingsloket.nl
Volgens mij mag aan de voorzijde een schutting niet hoger zijn dan max. 1 meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je huurt ligt dat aan je woningbouwveteniging. Het kan zijn dat daar regels voor zijn omdat ze bv eenheid in de wijk willen hebben.
Als je dus gehuurd woont zoj je eerst even bij de woningbouw moeten informeren.