Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn garagebox verhuren aan een bedrijf?

Ik heb een garagebox ( los van het huis) met hypotheek, die ik wil verhuren aan een bedrijf, mag dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, indien de activiteiten passen in het bestemming's plan , en geen hinder of milieu , geluidsoverlast enz veroorzaakt . Is het alleen voor schone opslag ? Of vinden er activiteiten vanuit of in plaats . Van patat kraam tot auto poets centrale ,dat soort bezigheden (bedrijfsactiviteiten ) zijn niet zonder vergunning zo maar in een woonwijk toegestaan . Dus is het alleen voor opslag . Ja ! Let ook op de fiscale , en de aansprakelijkheids aspecten (ingeval van diefstal brand of evt verboden activiteiten zoals opslag gestolen handel of wiet ) . Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor alle goede tips!

Andere antwoorden (3)

Ja, maar je genereert wel inkomsten die je aan moet geven aan onze grote vriend de belastingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een onroerende zaak (woning, winkelpand, garage) bezwaard is met hypotheek moet je voor verhuur aan een derde eerst toestemming vragen aan de bank. Als die toestemming er is mag je het verhuren. Denk er wel aan om voor de inkomstenbelasting de waarde van de garage als bezit op te nemen in box 3, en de waarde van de hypotheek als schuld in diezelfde box 3.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag wel.
Inkomsten moeten doorgegeven worden aan de belastingdienst. Ook kan het handig zijn om een notariële huurakte op te stellen. Dit om geschillen te voorkomen.
Jij bent wel verantwoordelijk voor het pand (denk bijvoorbeeld aan onderhoud en aan een opstalverzekering) maar je bent niet verantwoordelijk voor de inhoud (muv criminele activiteiten) dus inboedelverzekeringen en dergelijke zijn voor het huurende bedrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding