Vorige week kitnaden douchecabine vervangen. Kitnaden liggen te 'diep'. Is het ok om er een kitlaag overheen te leggen? Kitnaad is dus maar week oud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Dit is geen probleem. Als er maar iets de (nieuwe) kit tegen houd. Beter is alles verwijderen, en een piepschuimen strip in het "te diepen" naad plaatsen en het vervolgens dicht te kitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de kit echt TE diep ligt dan kan het, de kit zal genoeg hechting hebben op de zijkanten. Maar als je er een laagje van een mm op wilt zal het niks worden, de nieuwe kit zal slecht hechten op de (1 week) oude.

Je kan dit makkelijk testen, ff een proefstukje opzetten met 2 oude tegels en over 2 dagen een 2e laag kit erover.