Hoe behandelt een expert schimmel in het plafond?

Er zit waarschijnlijk schimmel in het plafond, veroorzaakt door de bovenburen. Nu zal de huiseigenaar het probleem laten oplossen. Wat kan ik verwachten? Wordt er met heel sterke chemische middelen gewerkt? Is het schadelijk voor mij en de huisdieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Als de oorzaak is weggenomen zal het plafond naar alle waarschijnlijkheid eerst geïsoleerd worden om doorslaan van de schimmel in een muurverf tegen te gaan. (of reiniging met een schimmeldodend / verwijderend middel op basis van chloor)
Nadien zal het plafond afgewerkt worden met een muurverf.
Binnenshuis mag alleen gewerkt worden met producten op "waterbasis", zodat het met de schadelijke stoffen wel mee zal vallen.
Elke verf heeft vluchtige bestanddelen, maar bij water-afdunbare muurverven is dit minimaal.
Goed ventileren tijdens de werkzaamheden en de periode van drogen vermindert de eventuele last nog meer.