Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb tulpenbollen in een pot. Kunnen die bevroren zijn? Ze zijn nog nog maar 3 tot 4 cm hoog. In mijn tuintje zie ik al bloemvorming.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

het zou heel goed kunnen dat ze zijn bevroren, ze lopen dan nog wel uit, maar komen niet meer tot bloei.
Wat ook mogelijk is, dat het een laat soort is, er is heel veel verschil in bloeitijden.
Nog een mogelijkheid, bij fris weer, warmt de grond in de tuin veel sneller op dan een de grond in een pot, ook blijft de grond langer op temperatuur, een pot koelt veel sneller af.
Dus wordt het nog even afwachten, wie weet valt het mee.
trouwens er zijn tulpen in pot te koop op het tuincentrum, die bloeien zeker. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Ze KUNNEN bevroren zijn, want bollen in potten hebben daar eerder last van dan in de grond. Maar ik zou het eerst nog een paar dagen aanzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing