spulletjes erfenis verkopen, hoe pak je zoiets aan?

we hebben een heel klein erfenisje met wat wellicht antieke (maar dat weten we niet eens zeker) spulletjes, wat nog steeds in de opslag staat. hoe zorgen we we ervoor dat ons geen poot wordt uitgedraaid en hoe weet je wat een betrouwbaar adres is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien naar het programma tussen Kunst en Kitsch kijken/meedoen?

Antwoorden (2)

Neem eens contact op met met een taxateur,van een veiling bureau.Die kan je vertellen wat de spullen waard zijn,en dan kunnen ze evt geveild worden.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Je kan eerst even op Marktplaats kijken of er soortgelijke spullen staan aangeboden. Je krijgt dan een idee van de waarde.
Vaak staan er hele verhalen bij met jaartallen en herkomst. Stel dat je een paar Makkumer schalen/aardewerk hebt, of antieke lampen.... Je wordt een stuk wijzer als je op Marktplaats rondneust.

Je kan dan ook zien of en wat je moet vragen bij verkoop. Is het waardevoller, dan kan je altijd nog naar een taxateur.
Ivana