Wanneer kan ik een Hoya het beste verpotten?

Mijn Hoya staat het grootste deel van het jaar in bloei: meestal van februari t/m september. Telkens als ik de plant "in het voorjaar" wil verpotten, ben ik te laat omdat hij alweer in bloei staat. Is het verstandig om de Hoya na de bloei, dus in oktober, te verpotten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor , dat kan als het verpotten maar niet tijdens de bloei gebeurt. Het voorjaar , wanneer hij net begint uit te lopen , is het beste moment,maar dan heb jij hem al in bloei! Veel succes ermee.

Verpotten is meestal om de twee jaar in februari in maart in potten kleiner dan de kroon. http://www.tuin-rif.nl/technische/expert-antwoorden/hoya.asp

Indien je een plant met enige zorg gaat verpotten naar een grotere maat pot, dan zullen de meeste er geen schade van hebben, echter bij sommige planten, hechten de wortels zich vast aan de pot zelf, als je dan gaat verpotten, onstaan er allemaal kleine wondjes aan de wortels, die dan tijdelijk minder vocht kunnen opnemen, hierdoor zou het kunnen dat er bloemknoppen afvallen. Vroeger met stenen bloempotten, gebeurde dit erg veel. maar nu staan de meeste in plastic potten. je weet wanneer je Hoya gaat bloeien, dus zou ik maar wachten tot volgend jaar januari. ( of eerder) Hoya's kunnen heel lang in de zelfde pot staan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100