Hoe kan ik het verschil tussen een kraai,een raaf en kauwtjes horen?

Want ik hoor altijd wel kraaiachtigen hier in het noorden van duitsland,maar ik zie het verschil niet.Dus kan iemand mij uitleg geven hoe ik het verschil kan horen en misschien ook een site met geluiden,oid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Het beste antwoord

Bijgevoegd een youtube bestand met vijf vogelgeluiden van de ietwat minder mooi zingende zangvogels.

De kraai begint in het filmpje op 4:05, de kauw op 6:06 en de Raaf op 7:43.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zwarte kraai: http://www.vogelvisie.nl/soort/zwarte_kraai.php
Raaf: http://www.vogelvisie.nl/soort/raaf.php
Kauw: http://www.vogelvisie.nl/soort/kauw.php

Toegevoegd na 6 minuten:
Druk op het luidsprekertje voor de geluiden die ze maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het verschil vooral zien: een kauwtje is de kleinste van de drie en heeft een wat grijsachtig kopje, de kraai is middelgroot en heeft mooie gevingerde vleugels en de raaf is de grootste en komt nauwelijks voor in Nederland.
Wat het geluid betreft, klinkt het kauwtje zn roep, als een kort: kà-kà, terwijl de kraai langere, rauwere uithalen maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwtjes, zijn bijna altijd in een grote groep bij elkaar, zijn lawaaierig en niet zo groot.
Groepen van 10 tot wel 40 stuks, die erg slordig vliegen en graag zomaar ergens cirkelen, ze zijn zeer algemeen en 'wonen' meestal in kerktorens.
Kraaien zijn zwarter, veel groter, meestal maar met enkelen bij elkaar en roepen duidelijk alleen maar kraaaaaaaaaaaa, kraaaaaaaaaaaaaa, kraaaaaaaaaaa.
3 tot 5 keer achter elkaar.
Raven zijn zeer opvallende erg grote vogels die erg zeldzaam zijn en bijna niet voorkomen, mogelijk in Noord Duitland iets meer dan hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je de geluiden eigen te maken. Dit kan gemakkelijk
door onderstaande site te bezoeken.