Wat is een normaal tarief voor de servicekosten van een gekochte parkeerplaats?

Ik sta op het punt een huis te kopen. Het huis wordt aangeboden met een parkeerplaats (in een grote garage die vast zit aan het appartementencomplex) die je moet kopen voor 6.000 euro. Voor deze parkeerplaats betaal je vervolgens 25 euro per maand. Dit lijkt mij vrij veel.

Ik ben benieuwd wat mensen die ook een parkeerplaats gekocht hebben betalen aan servicekosten?

Alvast enorm bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind ik niet veel, de hele garage zal daarvan onderhouden worden en niet alleen jouw parkeerplek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo heel veel onderhoud heeft een garage toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij zal toch regelmatig moeten worden schoongespoten en als er een trappenhuis inzit, komt dat er ook bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, vooral aangezien het een parkeergarage is waar (denk ik) nog minimaal 150 andere parkeerplaatsen zijn. Ben dus benieuwd of het een beetje marktconform is.

Antwoorden (1)

Dat is niet uitzonderlijk veel geld voor een parkeerplek. Als je wat googelt, kom je weliswaar ook appartementen tegen met een parkeerplek en servicekosten van 10 of 15 Euro, maar je ziet veel meer bedragen in de richting van de 25 Euro en meer.

Het ligt er maar aan hoe de parkeergarage eruit ziet. Is het een systeem met slagboom, detector, afgesloten met een stalen deur die automatisch opengaat, gaat het met pasjes, een afstandsbediening of moet je eerst zelf de auto uit om in de garage te komen? Al die systemen zijn onderhoudsgevoelig en misschien moet na een jaar of 15 zo'n deur of slagboom vervangen worden. Als er liften zijn, om na het parkeren in de huizen te komen, kost dat ook geld aan onderhoud. Denk ook aan verzekering en schoonmaken, dat kost allemaal geld.

En het kan nog veel duurder:
- Servicekosten appartement: € 171,95 per maand
- Servicekosten parkeerplaats: € 98 per maand
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-47220499-silodam-457/omschrijving/