Extra toilet op de bovenverdieping, nu problemen met toilet beneden?

Er is bij mij sinds kort een extra toilet op de bovenverdieping gemaakt, nu is het probleem dat als ik hem boven doorspoel er later resten (of de kleur) van de boodschap in mijn toilet beneden terecht komen.

Is er bij de installatie iets fout gegaan of vergeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (2)

Ja iets is niet goed aangesloten de afvoerpijp zit waarschijnlijk verkeerd op de pijp van je andere toilet aangesloten
ronron1212
12 jaar geleden
Vaak word een afvoer "ontlucht" dit betekent dat er een ontluchtingskanaal bovenin de pijp moet zijn gemaakt zodat de boel goed doorloopt maar niet stinkt.
waarschijnlijk is er geen ontluchtingskanaal (ventiel) aangelegd bovenin de pijp waardoor het nu moeilijker wegloopt en mogelijk een gedeelte in de onderste toilet weer boven komt.

rommelt het water in de onderste pot als je boven doortrekt niet?

Ik heb mijn onfo van rioolnet af, dit kun je nakijken in de link van de bron

succes

Toegevoegd na 56 seconden:
onfo = info :)