Mijn yucca heeft allemaal gaten in de bladeren (gekauwd door mijn "aardige" katers) kan ik deze bladeren afknippen of (toelichting)?

Groeien de bladeren weer aan? of kan ik er iets anders aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

mocht je de bladeren afknippen, dan zullen ze niet weer aangroeien. wel verschijnen er nieuwe bladeren in de top van de plant, als je 'm goed verzorgd. ik denk dat ik er zelf niets aan zou doen. heb je overigens geen mals gras voor ze staan? gewoon een potje potgrond nemen, en er gazonzaad in zaaien.

Een Yucca is een plant die een dikke stam vormt, die aan de onderkant afsterft en aan de bovenkant nieuw blad vormt. Zo ontstaan de bekende Yuccastammen. De aangetaste bladeren kan je wel afknippen, maar zullen op die plaats nooit meer aangroeien. Blijft er na het afknippen niet veel over, dan kan je ook overwegen ,een stuk van de stam ( kop) af te knippen. Het overgebleven stuk stam, zonder blad, loopt weer gewoon uit en vaak maakt hij meer dan een nieuwe kop. Na een jaar zal het weer een mooie plant zijn en door het inkorten ( koppen) vaak mooier dan er voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100