kan een nieuwbouw flat gehoriger worden na verloop van tijd?

Ik woon sinds 1juni 2010 in een nieuwebouw flat in het begin hooorde je nauwelijks wat van de beneden buren en bovenburen en naast mij Maar na verloop van de tijd hoor ik steeds meer ,

12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Het kan wel.
Nieuwbouw bestaat tegenwoordig uit prefab elementen.
Deze prefab elementen horen eigenlijk na het uit de mal halen, 6 weken te drogen in een aparte droog ruimte, echter gebeurt dit bijna nooit en gaan ze meteen vanuit de mal op de vrachtwagen en naar de bouw toe waarna deze meteen geplaatst worden.
Na verloop van tijd (dit duurt nu dus langer daar het vocht niet snel weg kan maar langzaam) zal het vocht uit de elementen verdwijnen en zal dit het beton een slechtere isolerende werking geven tegen geluid. Nou ja, slechter, het wordt gehoriger, want vocht hoort er toch niet in thuis dus kun je eigenlijk niet spreken over een slechtere isolerende werking.