Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Crocusbollen gaan dood, maar hoe weet je nou waaraan?

Ik koop wel eens bollen in een potje, die zijn dus bedoeld voor binnen. Geef ze om de 2/3 dagen een beetje water zodat ze niet uitdrogen en toch gaan ze soms dood (hoe simpel kan het zijn denk ik dan) De bollen lopen uit, en dan verpieteren ze als ze nog maar een paar centimeter groot zijn (uiteinden worden gelig)...waar ligt dat aan? (ach het kost praktisch niks en regelmatig heb ik een paar prachtige bloeiende crocusjes of narcisjes, maar toch)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te weinig zonlicht?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Misschien te veel water?
Volgens mij hebben ze maar heel weinig water nodig.

Crocusbollen in een potje heb ik trouwens nog nooit gezien. Bedoel je hyacint?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat het een schimmel is.
Crocus en ui lijken nogal verwant, en bij de uien die ik in de winkel koop zit er soms schimmel tussen de rokken.
Die ui heeft in elk geval geen last gehad van te weinig zonlicht of teveel water, want hij staat met vele lotgenoten op het veld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Crocussen horen buiten in de tuin, waar de lucht vochtig is en koel/ koud.
In huis is het droog en warm.
Koop cocussen die al in de knop zitten, dezen hebben een temperatuursbehandeling gehad, waardoor ze in de kamer ook uit komen.
Mogelijk heb je crocussen gekocht die buiten in de bloembak of tuin kunnen,dus buiten moeten, die hebben geen temperatuurbehandeling gehad en doen het binnen niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing