Waarom heeft een koe altijd dunne ontlasting? De koeienvlaai!!

omdat hij gras eet?
paarden eten ook gras en die hebben wel drollen!!!
je hoort altijd een koeienvlaai en paardendrollen...

welk dier produceert ook vlaai als poep?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
14.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar hoor jij ' paardendrollen' dan ? Ik ken eerlijk gezegd alleen 'paardenvijgen' .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of paardenstront.. ik dacht ik hou het netjes..

Het beste antwoord

een koe is altijd aan de race om het maar zo te noemen.
continu teveel aan eiwitten is hier oorzaak van.
(zowel in het gras, als in kuilmais, de brok die de koe krijgt etc zit heel veel eiwit voor de melkproductie)

de oeros (uitgezet in natuurgebieden) kan zelf zijn menu bij elkaar zoeken. ze leggen ook lang niet zulke LP's als de melkkoe, maar heeft compactere keutels.

een paard leeft overigens niet enkel op gras (helemaal in het voorjaar kan het teveel aan eiwit in 'vet' gras schadelijk zijn voor een paard)

kortom, de koe kan best een net keuteltje leggen, maar door het menu wat het voorgeschoteld krijgt heeft het dier chronische diaree.

Toegevoegd na 9 minuten:
#zoek de verschillen -in eiwitgehalte- in de onderstaande plaatjes (het is beiden van een koe afkomstig) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Koeienfluisteraar? ;-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist ; melkkoeien in Nederland zijn gewoon chronisch aan de schijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ hahah zoek de verschillen...lol
tikrit
12 jaar geleden
geweldige foto's !

Andere antwoorden (1)

een paard heeft maar 1 maag en een koe heeft er 4 namelijk de pens, netmaag, boekmaag en de lebmaag. het paard eet, verteerd een klein deel van zijn voer en poept de rest weer uit. een koe eet, verteerd, verteerd nog eens en nog eens. hierdoor haalt een koe alle verteerbare en bruikbare stoffen uit zijn voer. wat er over blijft zijn niet afbreekbare stoffen en wat water. dit komt eruit als koeienvlaai.