Hoe kun je een inbreker je huis uitjagen?

Je ligt te slapen en ineens wordt je wakker en blijkt er een inbreker te zijn in je huis... Hoe krijg je die het beste weg? Zonder je schuldig te maken aan bv. mishandeling natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Het beste antwoord

Druk op een knop (die je natuurlijk vooraf hebt aangelegd) waarmee alle lichten in huis aangaan. Wel langzaam, zodat de inbreker niet schrikt en struikelt en zich daarbij bezeert.

Tegelijk beginnen er sirenes te loeien. Ook die beginnen zachtjes, om de inbreker niet te laten schrikken.

Uit alle slaapkamers klinkt het (vooraf opgenomen) zware stemgeluid van forsgebouwde mannen die wakker worden.

Eén van die mannenstemmen roept: "Kazan, aan de voet!" Let op dat je die man niet "Kazan, bijt!" laat roepen, want dat is een bedreiging met zwaar lichamelijk letsel.
Cryofiel
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
:)) +1

Andere antwoorden (19)

Heel hard roepen!!!!!!
En zeker de politie bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je niet veel moet doen, hou je slapende, je weet tegenwoordig niet welk wapen dat tuig bij zich hebben.
112 bellen en afwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er wel op af, maak herrie voor tien zodat de inbreker niet hoeft te wachten om te zien wat voor een grote kerel er naar beneden gestormd komt.
En ja, mocht die wel wachten... eeh... dan doe ik wat de regering van me verwacht: De man een kop koffie aanbieden, vragen hoe slecht zijn jeugd echt was en hem ook direct even vertellen waar de garantiebewijzen liggen voor de aparaten die hij aan het stelen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kop koffie aanbieden lijkt me wel heel stoer.. gewoon naar beneden lopen..:" Wilt u misschien een bakkie?" :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... ik zie het mezelf ook echt doen.. met van die gigantische beestenpantoffels aan, ochtendjasje... Suiker en melk erbij... haha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel ook aanbieden het allemaal netjes voor hem in te pakken he, voor het geval er misschien onderweg iets mocht sneuvelen....
De inbreker die bij mij inbreekt zal heel erg blij zijn als hij/zij überhaupt zonder kleerscheuren naar buiten komt. Een hond doet over het algemeen wonderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Doe mij ook zo'n hond. Die van mij kwispelen bij alles wat binnenstapt. +1 voor je leuke antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang ik erbij ben heb ik ook een jachthond, die je aanvalt, om met je te spelen. Maar heb proefondervindelijk mogen ervaren dat ze absoluut waakt en verdedigd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@paulus, inderdaad...je eigen hond kan je nog eens verrassen in een situatie van nood. Mijn hond, een echte mensengek, alleen maar spelen en nog eens spelen, heeft toch echt een keer iemand goed te grazen genomen die mij aanviel.
paulus811
14 jaar geleden
Pijnboompitje, +1 (voor je hond, ik plus m nog wel een keer bij een vraag van je) Die van mij gaan door dubbelglas als ze een blaadje door de tuin zien dwarrelen. Maar twee inbrekers een paar maanden geleden hebben ze niet op gereageerd. je begrijpt dat we een serieus gesprek met ze hebben gehad....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Ik heb direct de dierenwinkel gebeld en een grote, gevaarlijke chihuahua besteld, dat zal indruk maken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihihihihihihihihihihi... Als je maar weet dat het krengen met scherpe tandjes zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei.. moet ik hem dan muilkorven voor als de inbreker langskomt? Wil niet graag aangeklaagd worden wegens het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt natuurlijk altijd het zekere voor het onzekere nemen... Ennuh..... Ik zag bij ome Jo gisteren dat ze tegenwoordig ook van die hele stoere Hells Angel halsbanden hebben...
Waarom natuurlijk? Die inbreker is toch niet iemand die de weg kwijt is? Hij is willens en wtens jouw huis binnen gekomen en de konsekwenties zijn dan ook voor hem! Ik heb daartoe een zeer grote en zware zaklantaarn naast het bed staan en die zal ik echt niet gebruiken om hem bij te lichten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje :))
paulus811
14 jaar geleden
mijn idee! Heb jij ook zo'n massieve MagLite? Nou ja, lite....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar naast heb ik ook nog een klein Ledlantaarntje.voor als ik echt licht nodig heb,beide zijn voor hun doel zeer effectief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, ja kun je tenminste zien waar je mikt..
Ik zou niet weten waarom je iemand die in jouw huis inbreekt, niet zou mogen mishandelen. Wat is dat toch voor politiek correcte opvatting?

Naast mijn bedje ligt een stalen pijp en die krijgt de inbreker toch echt tegen zijn tandjes. Wat er daarna gebeurd zien we dan wel weer. Dus als jullie me een paar weken missen op GV...........
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet dat erbij omdat de vraag dan verwijderd wordt vanwege uitlokking agressieve oplossingen...?
Ook al is dat evt. de beste oplossing.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Paulus,kom je makkelijk onderuit,je zegt dat hij jou een oplawaai ermee wilde geven,maar in de daaropvolgende worsteling heb jij hem"per ongeluk"geraakt!
paulus811
14 jaar geleden
puntje van mij voor de goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom dit minpuntje? Het lijkt me een hele goede reactie. Hij hoort daar niet te zijn en als hij dan per ongeluk tegen jouw stalen pijp oploopt... jij kunt er toch niets aan doen dat hij slecht ziet in het donker :)
+1 van mij
paulus811
14 jaar geleden
Bedankt C4th! En zonder gebit is t moeilijk aangifte doen, want daar zijn inbrekers tegenwoordig als de kippen bij als ze maar even in hun werk of privacy gestoord worden.
Wij hebben een een 'erg' gespannen drietands harpoen (met weerhaken), binnen handbereik onder ons bed liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal meestal mijn UZI onder mijn kussen vandaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel, ik pak mijn tennisracket en geef de desbetreffende malloot een paar flinke forehands op zijn hasses. En nee, dat is geen mishandeling ik noem het zelfverdediging en schaar het onder het juridische kopje noodweer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de kans krijg zou ik een van mijn zware vazen door mijn raam gooien om de aandacht te trekken van buiten af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik richt mijn pistool aan hem. En zeg maak dat je hier weg komt.! Ander ben je der aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een keer met de aK47 in de rondte vuren, dan jaag je hem echt wel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn allemaal prachtige antwoorden hoe je een inbreker je huis uit kunt jagen..
Alleen je moet het ook nog kunnen...
Toen het ons overkwam was ik letterlijk verlamd van angst.
Ik kon niet meer bewegen, durfde mijn vriend niet eens wakker te maken.
Dus al had ik 6 pistolen en messen naast mijn bed, ik had het niet eens kunnen pakken..
Mijn hart ging zo tekeer dat ik zelfs bang was dat de indringers het zouden horen..

Dus mijn antwoord op deze vraag: zorg dat ze je huis niet inkomen..Met een goed alarm, en liefst 3 grote honden;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow....
Ik stel me zo voor dat mij dat ook zou gebeuren..
Hopelijk helpt ons alarm op 4 poten dit te voorkomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een hond schrikt meestal wel genoeg af hoor...
je vrouw naar beneden sturen {hij schrikt zich kapot}
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De inbreker wil jou net zo min tegenkomen als jij hem. Als je laat merken dat je er bent en de politie belt zal dat voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kabaal maken, zodat hij je van ver kan horen, en hopelijk er vandoor gaat, en niet jou staat op te wachten.

of doe maar al net of je de politie belt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allereerst moet je altijd een noodplan hebben. Dit doe je middels een pakketje te hebben naast je bed met een LP van frank sinatra erin. Deze draai je af en zo lok je de inbreker naar jou kamer toe. Als je de trap hoort, is dit het teken om de emmer water op de deur te zetten. De inbreker zal hiervan zich een hoedje schrikken en het zo op een hazenloopje zetten !
Geen dank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trap in de kont geven, vervolgens in wurghouding nemen. Dan mijn hond roepen, attack zeggen, en op de ballen wijzen.

Echter ben ik bang dat als mijn hond iets hoort direct alweer blaft, en dat de inbreker hierdoor al wegrent, ipv dat hij gezellig eerst een bakje koffie zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval niet met een riek aanvallen want als ie dood neervalt wordt JIJ aangeklaagd wegens doodslag...