Hoe krijg ik mijn verwarming stil? (zie beschrijving)

Mijn verwarming maakt een verschrikkelijk hard lawaai. Het is een soort tikgeluid/bonkgeluid met een luid gezoem erachter. Wanneer ik de knop van de verwarming op een andere stand draai, verandert het geluid: harder gebonk of het gaat zelfs heel erg hard ratelen. Of ik de verwarming nou uit heb staan of op de hoogste stand: hij blijft lawaai maken.
In de weekenden kan ik niet bellen om dit te laten repareren, dus ik moet zelf iets zien te verzinnen. Weet iemand misschien wat dit kan zijn? En hoe ik dit eventueel op kan lossen?
Heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben je huisgenoten/buren en er ook last van en dan vooral degene waarmee je de buizen deelt.
Dus kijk waar de buizen naartoe gaan en daar ff vragen.

Antwoorden (4)

Ik vermoed dat er lucht in het systeem zit, waardoor je die geluiden hoort.
Ik zeg: Ontluchten en bijvullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik dit zelf doen? Ik heb zelf niet echt gereedschap.. Is dit dan nog steeds mogelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals wij het doen:
Je hebt een stuk tuinslang nodig, die je op de kraan en de ketel kan aansluiten (dus met twee aansluitstukken). Verder heb je een ontluchtingssleuteltje nodig, waarmee je de hoogste radiator tussen de bijvulbeurten door ontlucht.
Ik kan je echter niet precies zeggen hoe het moet, want ik weet niet wat voor ketel je hebt en hoe een en ander bij jou in elkaar zit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wel oppassen bij het water, dat is heel erg heet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALTIJD voor het bijvullen ketel af laten koelen want anders kan hij barsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
UIteraard Benzemens. Dan heb je ook niet het probleem dat echtniet omschrijft. Overigens moet je bijvullen met koud water...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!! Het gaat niet werken helaas..
Ik zit op een studentenkamer en heb hier geen tuinslang. Ook heb ik geen ontluchtingssleuteltje.. De caretaker in het gebouw heeft deze denk ik, maar die is niet aanwezig in de weekenden.. Is er geen mogelijkheid om dit zonder deze te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben bang van niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag familie of bekenden of de buren .
Een ontluchtingssleutel die heeft bijna iedereen en die passen altijd .
Defect expansievat behoort tot de mogelijkheden. (zelden)
Verder lucht in het systeem of te weinig water. (lekkage)
kijk op http://www.nuon.nl hoe u e.e.a. zelf kunt verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lek expansievat of een kapotte pomp of een haperende 3-weg klep denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik het zo leest ga ik ervanuit dat je verwarmingspomp kapot is, of je radiators zijn echt zo leeg dat je pomp lucht rondpompt. kijk even na je waterdruk of die goed is en probeer even om je radiator 1 minuut uit te zetten met de stekker eruit. Let wel op als je pomp echt niet meer goed werkt kan je cv helemaal kapot gaan en zijn de kosten veel meer dan alleen een pomp.
Luister goed bij de pomp of het geluid daarvandaan komt of veroorzaakt word.