Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mango pit planten?

hey Ik heb net een lekkere mango gegeten, Nu vroeg ik mij af of ik de pit ervan zou kunnen planten & het letterlijk iets zou kunnen opbrengen?
en moest het wel kunnen,wat voor verzorging heeft het dan nodig?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb ondertussen gelezen dat het een heel moeilijke werkwijze is om de pit wel degelijk te planten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan wel, hoewel er in Nederland vaak vrij oude vruchten die niet goed gerijopt zijn verkocht worden.

Zaai vers geoogst zaad voor goede kiemingsresultaten. Week het zaad in water van 20–25°C gedurende 2–6 uur. Zaai de zaden na het weken in een lichte en zanderige grond bij een temperatuur van 20–25°C. Het zaad ontkiemt binnen 1–3 weken. Jonge zaailingen worden bewaard in half schaduw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja hoor dat kan zeker wel, ze komen na een maandje meestal wel op, alleen wat moet je er mee, in de natuur wordt het een tropische boom, in onze eigen huiskamer is het maar tobbe met deze plant, het is in de winterperiode in huis te donker,maar deze plant hoort ook in de winter te groeien en dan gaat het vaak al fout, meestal komt er spint in door te droge lucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding