M'n douchewater is heel heet, wat kan ik hieraan doen?

Zelfs als ik hem op z'n koudst zet blijft het heet. Vind het best irritant want soms wil ik niet zo warm douchen. Wat kan ik eraan doen en hoe komt het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
14.1K

Antwoorden (3)

Vindt je alleen je douchewater te heet? Zo ja, dan kun je een thermostatische douchekraan nemen en deze op een lagere temperatuur instellen.
Vindt je ook het warme water uit de keukenkraan te heet, dan kun je de temperatuur van het water op de c.v. Ketel lager instellen.
Hiervoor zul je de handleiding moeten raadplegen hoe dat moet. Denk er aan dat je deze niet lager insteld dan 62 gradn i.v.m. legionella.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het al geprobeerd door de heetwaterkraan niet helemaal open te draaien en de koudwaterkraan wel? Dan komt er wat minder water uit, maar misschien is het dan wat prettiger van temperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een thermostaatkraan betreft kan je door een knopje in te drukken de temperatuur onder de 36 graden of lager zetten.De meeste thermostaat kranen staan meestal namelijk op een temperatuurbereik van 36 tot 38 graden ingesteld omdat de meesten dat veiliger vinden.