Tot welke leeftijd prinsessen behang?

Onze dochter word 4 en we willen prinsessen behang doen op 1 muur en de andere zacht roze.
Tot welke leeftijd vinden ze dit ongeveer leuk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.4K

Het beste antwoord

Meestal gaat de lol er af als ze gemiddeld ongeveer 7 a 8 worden.Want dan krijgen ze meer interesse in Hannah Montana achtige meiden. Ik merk bij mijn zoon van 7 nu dat hij cars niet meer zo leuk vond als toen ie 4 was. De film cars ,daar wil hij af en toe nog wel naar kijken maar cars spulletjes zoals speelgoed ,truien en plaatjes vind hij niet meer zo geweldig. Hij vind nu transformers leuk en voetbal. En hij is fan van Zac en Cody. En daar moest ie toen ie 4 was nog helemaal niks van hebben. Dus met 3 a 4 vinden meisje prinsessen nog heel erg leuk en zodra ze 7 worden kan dat dus zomaar ineens minder boeiend gevonden worden. (heel normaal dus denk ik dan maar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is per persoon verschillend eigenlijk. Hangt ervan af of ze van Prinsessen houdt. 4 jaar is nog behoorlijk jong dus ik denk wel dat ze het leuk zal vinden. Het beste wat je kunt doen is kijken of ze speelt met poppen en dergelijke en dan kun je van daaruit oordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn docher die nu acht is, hield er van tot halverwege haar zesde.Misschien was ze net zeven. Mijn anders, zesjarige dochter houdt er nu nog wel van, maar dan zal dit jaar ook wel eindigen.
Ik heb gekozen voor neutraal behang met veel prinsessenpósters enz, ik vind het zelf een stuk praktischer om dat om de paar jaar om te wisselen, dan het hele behang te moeten veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot een jaar of 9 a 10. De meeste meiden vinden het tot ongeveer de helft van groep 7 leuk en daarna worden ze (vinden ze vooral zelf) te groot. Dit zie ik vaak terug in mijn werk, ineens willen ze geen kinderachtige meisjesdingen meer. Dit heeft uiteraard te maken met een zich aankondigende puberteit, al komt de piek uiteraard vaak pas jaren later.

Dus als je nu behangt, kan het er nog wel even op blijven zitten, hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal per kind verschillen, ze geven zelf wel aan,wanneer ze b.v. over willen schakelen naar Justin Bieber behang.
Dus een bepaalde leeftijd daarvoor is niet aan te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of helemaal niet.
Mijn ene kleindochter (nu 14) heeft er eigenlijk nooit van gehouden, alleen zei ze dat niet toen ze 4 was!

Maar het was altijd al een wat stoerder tiepje,
voetballen en de kleur blauw!

Mijn andere kleindochter (nu 8) is helemaal weg van alles wat roze is en dat gaat nog wel even door.

Het is dus niet te zeggen.
Ik zou de kamer neutraal doen.
Er zijn genoeg decoraties te vinden die makkelijker aan te passen zijn dan het behang.