Kun je HR++-glas laten plaatsen in houten kozijnen van omstreeks 1955?

Het gaat om ruim 4 m2 glas, verdeeld over 3 ramen.

12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Als de kozijnen niet rot zijn maar nog steeds goed in orde is het geen probleem.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch even nadenken over de dikte van het glaspakket:-)
ronron1212
12 jaar geleden
nou zo niet weten waarom heb dit zelf ook al eens gedaan
Het kan, maar je loopt tegen een aantal dingen aan. Ten eerste zullen het buitensponningen zijn HR++ glas rendeert het beste bij binnenbeglazing. Ten tweede zullen de sponningen niet diep genoeg zijn om het glaspakket + glaslat op te kunnen nemen. Dit betekent dat de sponningen zullen moeten worden op-gefreesd en dat je daarnaast hoogstwaarschijnlijk met opdek glaslatten te maken krijgt; niet erg fraai.
Ik ken momenteel weinig timmerfabrieken die niet om werk verlegen zitten. Ze zijn allemaal bereid scherpe aanbiedingen te doen om de machines maar te laten draaien. Doe er je voordeel me.
Kleine tip: neem meteen de roosters mee in je aanvraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een pand is wat onder monumentenzorg valt mag je geen roosters plaatsen.Als het onder monumentenzorg valt en de sponningen zijn breed genoeg kan men nog weleens de sponningen "om frezen".Dat wil zeggen dat het HR+++ glas vanuit de binnenkant geplaatst kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt op zich allemaal, maar ik ga er niet vanuit dat het een monumentaal pand betreft; dat zou toch in de vraag gestaan moeten hebben toch?
ronron1212
12 jaar geleden
een pand uit 1955 monumentenzorg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel scherp ronron
joro
12 jaar geleden
Hartelijk dank voor de reacties en in het bijzonder de reactie van javaansezware. Bij nader inzien zie ik er vanaf, er komt meer bij kijken dan ik had verwacht. Het lijkt mij beter om op termijn kunststofkozijnen aan te schaffen met HR++-glas.