Weet iemand hoe ik kleine beschadigingen weg kan 'poetsen' van plexiglas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Klinkt gek,gewoon met een beetje tandpasta.
Kost niks,en het beschadigd helemaal niks.
Op een tandenborstel doen en en voorzichtig uitpoetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kleine beschadigingen kan je met een polijstkop op bv een boormachine weg polijsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plexiglas is krasgevoelig en zodoende kan het voorkomen dat u, in de loop der jaren op een gegeven moment een storend krasje op uw afbeelding aantreft. Xerapol krasverwijderaar biedt een eenvoudige oplossing voor dit probleem. Met deze speciale polijstpasta kan de gebruiker zelf krassen snel en voordelig verwijderen. Het plexiglas glanst dan weer als nieuw!

De toepassing: zorg voor krasvrije schone doeken (bijvoorbeeld nieuwe microvezeldoeken of een dot watten) en begin met het reinigen van het oppervlak (alcohol / spiritus), breng daarna een beetje pasta aan. Met de zachte schone krasvrije doek de bekraste delen 2-3 minuten onder flinke druk polijsten. Bij diepe krassen toepassing meerdere keren herhalen. Dat wat achterblijft verwijderen.

Het middel is: gifvrij
wateroplosbaar
gemakkelijk afwasbaar
geschikt voor polijstmachines

De werking: de kunststof lost een beetje op en wordt met zeer fijn slijpdeeltjes geslepen. De storende kanten van de krassen worden afgerond en de basis van de gleuf wordt opgevuld. Het oppervlak wordt daardoor weer glad en glanzend.

Toegevoegd na 28 seconden:
http://www.plexiphoto.com/krasverwijderaar.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een gezaagde ( en wit geworden) zijkant van dik plexiglas weer doorzichtig en mooi wil krijgen, doe ik dat met een brander. Dit werkt ook op oppervlakte beschadigingen. De brander snel heen en weer bewegen over het te bewerken oppervlak en het "smelt" langzaam weer tot1 geheel. Werkt heel goed, echter wel zorgen dat je de brander niet stil houdt want dan heb je een smeltplek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
pfffff link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht ik de eerste keer ook maar het valt echt mee. Klein scherp vlampuntje en gewoon blijven bewegen. Als je het de eerste keer ziet gebeuren geloof je je ogen niet, maar het werkt echt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het ook met een heteluchtblazer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nooit geprobeerd, maar ik vrees dat de luchtstroom te breed is waardoor warmte verloren gaat en het moeilijker wordt precies genoeg te werken. Aan de andere kant...je kan het altijd proberen; baart het niet dan schaadt het niet :-)