Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is polyglass sdl isolerend dubbel glas?

Wij hebben in ons huis Polyglass SDL zitten. dit is dubbel glas maar volgens mij zonder enig isolerende werking.
Wat ik zo kan zien zijn het gewoon 2 glaslagen die direct tegen elkaar aan zitten zonder luchtlaag ertussen.
We hebben veel last van condensvorming aan de binnenkant (en dan dus niet een beetje maar echt hele plassen water onderaan het ruit op het kozijn/vensterbank) maar ook van koude straling door de ruiten heen.

Zou dit poluglass SDL isolerend moeten zijn of is dit soort dubbel glas dus echt helemaal niet isolerend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Polyglass is meerlagig glas. Het is de bedoeling het glas sterker te maken. Ze noemen het inbraakwerend.
Aangezien het dikker is dan gewoon glas isoleert het ietsie meer dan gewoon enkel glas. Maar het laat de isolatiekwaliteiten van dubbelglas ver achter zich.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja
Het glas zelf is niet isolerend, maar het hele dunne laagje stilstaande lucht die tegen het glas zit 'geplakt' zorgt voor de meeste isolerende werking. Als je dus dubbelglas hebt, heb je gewoon die laagjes lucht, dus ook de isolerende werking ervan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poly glass is een produktnaam van Saint-Roch.
Zoals ik hier lees heb je inderdaad geen isolatie-glas.
Bij isolatie-glas kunnen er geen ijsbloemen op de ruiten ontstaan.
Eveneens is bij isolatie-glas duidelijk de (aluminium gekleurde )spouw tussen de 2 ruiten herkenbaar, waarop vaak te lezen is om welk type glas, afmeting en produktiedatum het gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding