is polyglass sdl isolerend dubbel glas?

Wij hebben in ons huis Polyglass SDL zitten. dit is dubbel glas maar volgens mij zonder enig isolerende werking.
Wat ik zo kan zien zijn het gewoon 2 glaslagen die direct tegen elkaar aan zitten zonder luchtlaag ertussen.
We hebben veel last van condensvorming aan de binnenkant (en dan dus niet een beetje maar echt hele plassen water onderaan het ruit op het kozijn/vensterbank) maar ook van koude straling door de ruiten heen.

Zou dit poluglass SDL isolerend moeten zijn of is dit soort dubbel glas dus echt helemaal niet isolerend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11.5K

Antwoorden (3)

Polyglass is meerlagig glas. Het is de bedoeling het glas sterker te maken. Ze noemen het inbraakwerend.
Aangezien het dikker is dan gewoon glas isoleert het ietsie meer dan gewoon enkel glas. Maar het laat de isolatiekwaliteiten van dubbelglas ver achter zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja
Het glas zelf is niet isolerend, maar het hele dunne laagje stilstaande lucht die tegen het glas zit 'geplakt' zorgt voor de meeste isolerende werking. Als je dus dubbelglas hebt, heb je gewoon die laagjes lucht, dus ook de isolerende werking ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poly glass is een produktnaam van Saint-Roch.
Zoals ik hier lees heb je inderdaad geen isolatie-glas.
Bij isolatie-glas kunnen er geen ijsbloemen op de ruiten ontstaan.
Eveneens is bij isolatie-glas duidelijk de (aluminium gekleurde )spouw tussen de 2 ruiten herkenbaar, waarop vaak te lezen is om welk type glas, afmeting en produktiedatum het gaat.