Wat zou er mis zijn met mijn Hawaiaanse Palm?

Toegevoegd na 17 uur:
Iedereen bedankt voor de condoleances

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe gek dat ook klinkt met die hangende blaadjes... Ik denk dat hij te nat is geweest, de aarde lijkt ook vrij vochtig maar dat kan aan de foto liggen als planten te nat staan gaan (een deel van) hun wortels rotten en dan gaan ze slap hangen en verdrogen. Met pech geef je ze dan steeds meer water en wordt het probleem steeds erger

Gecondoleerd!

Zoals ik de plant beoordeel aan de hand van de foto denk ik dat hij ofwel te nat heeft gestaan (zoals de vorige beantwoorder ook dacht) of het is vorstschade. In geval van vorstschade moet je gewoon afwachten. Waarschijnlijk gaat de plant een aantal bladen verliezen, maar als hij in de grond nog oké is komt hij er weer bovenop. Niet te veel water geven, want in deze staat heeft hij niet veel nodig. Als hij te nat gestaan heeft kun je het beste de plant met kluit uit de pot halen en buiten de pot laten drogen. Zo te zien is het een waterdichte pot - is hij wel open aan de onderkant? Een geheel gesloten pot is gevaarlijk voor veel planten en zeker voor deze palm.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100