Hoe zorg ik ervoor dat mijn jurkje niet meer statisch is?

Heb net een jurkje gekocht om vanavond mee te feesten maar nu ik heb net thuis aandeed was hij erg statisch.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen jurkje aandoen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnxs daar heb ik wat aan!

Het beste antwoord

Draag er een antistatische onderjurk onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnxs dat is een goed idee!!

Andere antwoorden (4)

leg hem een paar uur in de vriezer, dat helpt meestal wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het jurkje toch nog even snel wassen met wasverzachter, dat helpt vaak wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff op de hand wassen en uitspoelen met wasverachter.

sommige stoffen blijven nu eenmaal 'knetteren' (vooral in de winter met de droge lucht)

soms kan de landing niet weg door bv kunststof schoenzolen.

weet niet wat je er verder bij draagt? bv een jasje van synthetische stof wat door het bewegen wrijving en electrische laging opwekt (alles ff uitspoelen in wasverzachter)

niet in de droger doen (dat veroorzaakt helemaal een 'knetter effect)

bij synthetische stoffen is het nooit helemaal te voorkomen helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang het even in een vochtige ruimte, dus b.v. in de douche en even de warme douchekraan aan.