Hoe komt die verflucht bij ons in huis zonder dat we geverfd hebben? De buren hebben ook niet geverfd of iets dergelijks.

Toch hebben wij echt de geur van muurverf in ons huis. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11.2K

Antwoorden (2)

Heb je een kerstboom staan? Sparren geven een lucht af die erg op de lucht van terpentijn lijkt. En dat gebruiken veel mensen bij het verfen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan te maken hebben met de geur van terpetine. Dit is waar je meestal kwasten in schoonmaakt na het verfen. Is er misschien reeds terpetine gebruikt in huis? staat er een fles terpetine binnen? dit kan wel eens de oorzaak zijn.

Verder kan het misschien zijn dat ergens een lek zit, nu loopt er vocht langs de muur die verf doet losweken. Check zorgvuldig muren op eventuele lekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen terpetine gebruikt de laatste tijd... Ik zal eens kijken of wel lekkage hebben.. Ik hoop het toch niet...