Wat is het verschil tussen een woonwagen en een stacaravan?

ik vroeg me af of ik beter een woonwagen of stacaravan zal zoeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.4K

Antwoorden (3)

een woonwagen is bedoeld om in te wonen dus zal vast meer opties bevatten en een stacaravan is meer voor tijdelijk op vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is er geen echt verschil in de betekenis.
Je zou een woonwagen en een caravan een huis op wielen kunnen noemen dat je kunt verplaatsen. Mensen die bij een circus werken, wonen vaak in woonwagens, maar tegenwoordig ook in wat wij een caravan noemen.
De Duitsers zeggen tegen een caravan Wohnwagen.
Als je het goed beschouwt, wordt het verschil bepaald door wie er in woont (zigeuners/circusmensen in woonwagen) en vakantiegangers in caravans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij een stacaravan hebt om in te wonen is het ook een woonwagen.
Er zit in het uiterlijk verder geen verschil.
Het zijn beide woonplekken op wielen, waar ze overigens zelden of nooit op zullen rijden.