Hij verbindt zich met koolmonoxyde uit de lucht. En keerd naar calcium carbon. En daardoor wordt die hard.

Toegevoegd na 2 uur:
De hydratatie zorgt daarvoor.
Zie ook link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydratatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
Ik hoop niet dat er te veel koolmonoxide in de lucht zit. Daar ga je dood van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet er niets van, maar het kan niet zijn dat het door koolmonoxide komt, dat zit er in zulke kleine concentraties, ik geloof er geen biet van, maar ik stem geen min hoor...

Andere antwoorden (2)

Het is een chemische reactie van de ingredienten.

Het heeft niets te maken met alleen het verdampen van het water. Dit misverstand geldt ook bij gips. Je moet ook geen water toevoegen als de boel hard begint te worden, dan verpruts je de mix en dat gaat ten koste van de sterkte van het eindproduct. Gewoon sneller werken of minder cement/gips aanmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewooon zoek maar op bij google!