Mag de woningbouw mijn woning zonder vooraankondiging ontruimen?

stig daar te komen ivm mijn psyche. Deze consulent besloot daarop om de inhoud van mijn woning naar de vuilstort te brengen, echt dure en nog goede spullen! Dit terwijl mijn nieuwe woning erg dichtbij de oude ligt. Toen ik dus tegen half 12 wilde gaan kreeg ik te horen dat ik 1 uur de tijd had uit de woning te halen wat ik nog kon halen, de rest zou naar de stort gaan. Perplex en ongelovig heb ik de hoorn neergelegd, op mijn fiets een grote amerikaanse loungebank en de rest ophalen? Ik wist dat ik eenmaal daar waarschijnlijk erg boos en onredelijk zou worden en mijn psyche in de war zou schoppen, dit wilde ik juist allemaal voorkomen. Ik heb een aansprakelijkheids brief gestuurd meer als 4 weken terug en het enige daarop is een telefoontje naar mijn soci.helpster dat als ik niet naar een advocaat ga ze de ontruimingskosten niet in rekening zullen brengen.
Nu heb ik dus woensdag een afspraak met advocaat.
Kan en mag zoiets in nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft je sociaal helpster (?) ook staan slapen, dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"stig"?
Verder is het begin van je verhaal onduidelijk.
Je hebt (of had) 2 woningen, had je zelf geen verhuizer kunnen regelen?
Pieter2011
12 jaar geleden
Een ontruiming kan ALLEEN op basis van een gerechtelijk vonnis. Dat komt dus nooit zomaar uit de lucht vallen.

Antwoorden (4)

In principe mag de woningbouw niet onaangekondigd je woning ontruimen.

Uit je verhaal kan ik niet opmaken hoe eea gelopen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je vergeten dat je huur moest betalen.
Je woont hier, gezien je vorige vraag 6 maanden, en dat moet je er toch echt uit.
De brieven van de woningbouwvereniging zullen heus wel verstuurd zijn. Zo gaat dat in het leven: als je geen verantwoordelijkheid neemt voor de dingen, dan doet een ander dat voor je. Daar kan geen hulpverlener tegen op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zal het waarschijnlijk wel erg bont gemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hij heeft het over zijn psyche. Zolang dat een verklaring is, is dat geen probleem. Maar als dit een reden is om zich onaangepast te gedragen, dan ontstaat een vicieuze cirkel.
Zoiets als: ik steel, want ik ben een dief. Op die fiets dus.
Hij zal hier zelf uit moeten stappen.
Uit je eigen vraag: " Ik heb een aansprakelijkheidsbrief gestuurd meer als 4 weken terug en het enige daarop is een telefoontje naar mijn soci.helpster dat als ik niet naar een advocaat ga ze de ontruimingskosten niet in rekening zullen brengen."

Oftewel, al 4 weken terug was je ervan op de hoogte dat er sprake was van een ontruiming. De woningbouw doet dit dus niet zonder vooraankondiging. Dat mogen ze niet, en dat doen ze dus ook niet in dit geval.

Bij ontruimingen werkt het altijd zo dat als er spullen in de woning achterblijven dat deze naar de vuilstort gaan. Waar moet je de spullen anders laten?

Overigens, vreemd dat je goede en dure spullen hebt staan en dan je huur niet betaald. Had dit verkocht en je huur betaald dan had je nu dit probleem niet gehad... Psychische problemen zijn hier geen excuus voor. Je hebt een sociaal werker, en je staat blijkbaar niet onder toezicht. Oftewel, je bent in staat zelf verantwoordelijkheid te nemen. En dat zul je dan ook moeten doen. Vervelend, maar realiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, nee geen huurschuld en ook geen slapende vb'ster, deze is gekomen door de problemen ontstaan door vele fouten gemaakt in het laatste anderhalf jaar, begonnen met het UWV in 2009. Deze meneer van woningstichting had mij zelfs toegezegd het laminaat te laten leggen en de overhuizing te regelen. Ik snap dat het ongeloofelijk klinkt, voor mijzelf ook vandaar ik eerst 6 weken in ontkenning zat. Nu de kale kerst tegemoet en alle gedachten over hoe dit soort dingen kunnen/mogen gebeuren.
Help waar kan ik hulp krijgen hierin

Toegevoegd na 3 minuten:
Waar halen jullie in godsnaam het stupide idee vandaan dat ik geen huur betaald zou hebben, en Klaas sliep jij tijdens je rea soms. Wat zijn dit voor stomme rea's, alsof ik zo van de wap zou zijn dat ik 6 maanden mijn post niet open, mijn huur niet betaal en dan nog bij jullie kom vragen wat hiertegen te ondernemen is...WHAUUWWW 0(