welke spottingscope is goed? Hij moet na 1 a 2 a 3 km ook goed kunnen observeren.

Ik heb diverse merk keuze spotting scope, maar kom niet uit welke goed en voldoende is. Ik woon in platteland en heb groot stuk land, en ik wil tegenoverkant observeren die is ongeveer 3 km ? verderop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Ik zou voor een spiegeltelescoop gaan, de celestron c5 kost 550 dollar via het net. Je kunt er oculairen opzetten die tot 150 * vergroten. Bij grotere spiegels wordt het resultaat nog gedetailleerder. (c8). je kunt er ook met een t-stuk gemakkelijk een spiegelreflexcamera op aansluiten. Wil je voor een lenzenscope gaan dan heeft kowa een goede prijs/kwaliteitverhouding dacht ik.