Hoe voorkom ik een rooklucht?

Weet dat roken slecht is en buiten gaan roken doe ik dus niet thuis, dus die tips hoef ik niet te hebben.
Maar misschien zijn hier op GV ook mensen die roken en geen rooklucht in huis hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet. Het meurt. Dat ruik je. Zeker als je zelf niet rookt.

Het beste antwoord

ik heb een ionisator, en die bevalt geweldig!
geen herrie, geen dure filters, en absoluut geen rooklucht, ook niet als er meerdere mensen roken.
ik heb er een die 50m2 aankan, en ik zou niet meer zonder willen.
hij kostte me 60 euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb de bovenste.
http://shop.conrad.nl/huis-en-tuin/klimaattechniek/luchtreinigers/ionisators/
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me een goed apparaat, dus ik ga hem zeker proberen.
Dank je wel.

Andere antwoorden (7)

Als je binnen rookt zul je het altijd ruiken,maar ik heb een goede luchtreiniger in huis staan en die haalt veel rooklucht weg.
Je kunt ook bij de afzuigkap je peukje roken.{moet je wel je kap aanzetten}
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap niet waarom je een min krijgt, dus van mij maar een plus dan. Ik krijg van mijn vrouw twee keuzes: buiten of onder de afzuigkap. Ik breng in de winter dan ook veel tijd door in de keuken :-)
een tip uit grootmoederstijd; zet bakjes met azijn in de kamer. de azijn trekt de luchtjes aan. verspreid verder wel de karakteristieke azijnlucht door de kamer, maar dit verbloemt dan weer extra de rooklucht.

heb het zelf wel eens geprobeerd en het werkt, al is het geen wondermiddel.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Steek een paar kaarsen aan. Zij verdrijven de rooklucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu rook ik niet meer maar toen ik het nog deed zette ik het raam een beetje open en ook ging ik wel bij de afzuigkap staan

heeft goed geholpen tegen een rookluchtje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn computer kamer staat ook een kleding kast. Na klachten dat de kleding naar de rook stonk ( kan ik mij iets bij voorstellen) heb ik een Sonair filter systeem opgehangen met een hepa filter erin. Als ik 's avonds laat heb zitten computeren is de volgende morgen de rooklucht 100% weg. Betekent wel een 100mm gat naar buiten toe, dus een uurtje werk heb je er wel mee, maar dan is vrouw-lief ook weer helemaal blij.
Op onderstaande pagina staan direct de specs:

http://www.brinkclimatesystems.nl/voorthuis/ventilatie/Producten/Decentraal-ventileren/Sonair.aspx

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrouw-lief weer helemaal blij :((
Naast iets als een afzuigkap kan je dingen als geur kaarsen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anti tabac waxinelichtjes aansteken, 2 voordelen het neutraliseert de rooklucht en kaarsen aansteken helpt sowieso tegen rook.
Anti tabacco in de stopcontacten.
Citronella kaarsen aansteken.
Wierookstokjes aansteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tjongejongejonge wat een verkeerde luchtjes allemaal